PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | 12 | nr 1 | 1--8
Tytuł artykułu

Strategie marketingu sensorycznego jako skuteczne narzędzie zindywidualizowanej komunikacji z klientem

Warianty tytułu
Sensory Marketing Strategies as an Effective Tool for Individualized Communication with Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie, w jaki sposób marketing sensoryczny może być kreatorem doświadczeń poprzez maksymalne zaangażowanie wszystkich dostępnych zmysłów, powodując tym samym jednoczesne budowanie silnych więzi konsumentów z marką. Działanie poprzez zmysły oparte na emocjach dąży do tego, co najbardziej istotne, czyli do zapamiętania marki, a tym samym wzmacnia wzajemną komunikację pomiędzy firmą a klientem. Jest to ogromnie ważne zarówno dla dzisiejszego rynku, jak i dla budujących się marek. Dzisiejsze czasy zmuszają współczesne firmy do nieustannej gotowości oraz śledzenia nowych technologii, ponieważ era cyfrowa powoduje coraz krótsze cykle życia produktów i wpływa na wciąż zmieniające się trendy. Stad konieczność szybszych i bardziej kreatywnych działań marketingowych, aby nieustannie dostosowywać swoją markę do nowych, zróżnicowanych sytuacji. Dlatego to właśnie marketing sensoryczny stanowi bardzo skuteczny sposób oddziaływania na klientów, jest bowiem dziedziną która rozwija się w bardzo szybkim tempie, a zadania stawiane przed marketingiem sensorycznym warunkują dalszą dynamikę rozwoju gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present how sensory marketing can be an experience creator by fully engaging all available senses, thus simultaneously building strong bonds between consumers and the brand. Acting through the senses based on emotions strives for what is most important, i.e. brand recall, and thus strengthens the mutual communication between the company and the customer. This is extremely important for today's market as well as for the brands that are being built. Nowadays modern companies are forced to be constantly on the alert and to keep up with new technologies, as the digital era reduce product life cycles and influences continually changing trends. This cause a demand for faster and more creative marketing efforts to constantly adapt your brand to new and diverse situations. Therefore sensory marketing is a very effective way of influencing customers. It is also a field which is developing at a very fast pace and the tasks posed to sensory marketing determine the further dynamics of economic development. (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
1--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Atos Poland Global Services sp. z o. o.
Bibliografia
  • Falkowski A., Tyszka T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP, 258-259, 261-262.
  • Heath, R. (2014). Uwieść podświadomość. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP, 82, 131.
  • Hultén B., Broweus N., van Dijk M. (2011). Marketing sensoryczny, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 11, 16, 18, 20-23, 49-50, 74, 89, 91, 93, 95-96, 115, 129.
  • IMS S.A., Marketing sensoryczny zwiększa współczynnik optymizmu - raport z badań, http://www.ims.fm/marketing-sensoryczny-zwieksza-wspolczynnik-optymizmu-raport-z-badan/ (stan z: 29/06/2016).
  • Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes sp. Z o.o., 59, 128.
  • Kotler P., Keller K. L. (2018). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., 3, 5- 6, 28-30.
  • Lindstrom M. (2009). Brand sense - marka pięciu zmysłów. Gliwice: Wydawnictwo HE- LION, 9, 21, 31, 93, 116, 125-126, 130.
  • Lindstrom M. (2009). Zakupologia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy. Kraków: Wydawnictwo Znak, 134, 150-151.
  • Macinnis D. J., Whan Park C. (1991). The Differential Role of Characteristics of Music on High and Low - Involvement Comnsumers' Processing of Ads, "Journal of Consumer Research", https://www.researchgate.net/publication/24098687 (stan z: 09/1991).
  • Maruszewski T. (2001). Psychologia poznania. Sposoby rozumienia siebie świata. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP, 396.
  • Maruszewski T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP, 50.
  • Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 178, 278.
  • Ries A., Ries L. (2005). Pochodzenie marek. Gliwice: Wydawnictwo HELION, 9.
  • Rosa G., Perenc J., Ostrowska I. (2016). Marketing przyszłości - od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego. Warszawa: Wydawnictwo C.H.Beck, 15.
  • Skowron S., Jakubiak E., (2012). Visual mechandising jako efektywny sposób przyciągania klientów.,http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element- 000171261203.
  • Skowronek I. (2014). Zmysły dla zysku. Warszawa: Wydawnictwo Poltex sp. z o.o., 11, 95, 97.
  • Stasiuk K., Maison D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 20, 86, 100, 113, 117, 288.
  • Sternberg R. J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna WSiP, 68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171629752

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.