PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1 (84) | 3--7
Tytuł artykułu

Zdolność przedsiębiorstw do uczenia się a innowacyjność

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie, w oparciu o wyniki badań, różnic między podmiotami gospodarczymi określonymi jako innowacyjne a podmiotami nieinnowacyjnymi w obszarze ich zdolności do uczenia się. Rozważania i analizy będą skoncentrowane na jednym z wymiarów zdolności do uczenia się przedsiębiorstw - systemie sprzyjającym uczeniu się. Wymiar ten bowiem stanowi jeden z kluczowych wymogów w kształtowaniu organizacji uczących się. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
3--7
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Rolnicz w Szczecinie
Bibliografia
  • Argyris, C. Schon, D. (1978) Organisational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison-Weslcy, Reading, MA,
  • Crossan, M M., Lane, H.w, white, R.C. (1999) An Organizational Learning Framework. From Intuition to Institution. Academy of Management Review, Vol. 24, No. 3, s. 522-537.
  • Garvin, D. (2000) Learning in Action, A guide to putting the learning organization to work. Harvard Business School Press, Boston.
  • Kim, D. (1993) A framework for integrating individual learning and organizational learning. Sloan Management Review, Autumn, s. 37-82.
  • Moszoro, B. , Lozano Platonoff, A. , Sysko-Romaficzuk, S. (2004) Innowacyjnoéé polskich firm w gospodarce opartej na wiedzy. Ekonomika i Organizacja Przedsi€biorstw, nr 1, s. 86-94.
  • Oslo Manual. The Measurement ofscientific and technological activities. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data (1997), OECD/Eurostat, Paris.
  • Pearn, M., Roderick, C. , Mulroony, C. (1997) Learning Organizations in Practice, Mc GrowHill, London.
  • Porter, M. (2001) Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Senge, P. (1998) Piota dyscyplina, Teoria i praktyka organizacji uczqcych sif, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Stata, R. (1989) Organizational learning: The key to management innovation. Sloan Management Review, nr 30, vol. 3, s. 63-74.
  • Swan, J. , Scarbrough, H. (2001) IExplaining the Diffusion of Knowledge Management. The Role of Fashion. British Journal of Managexnent, vol. 12, s. 3-12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171630444

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.