Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
17--25
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Development Prospects - Marketing in Innovative Economy
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem rozważań jest powiązanie marketingu z innowacjami i jego wpływ na efekty rynkowe firmy oraz innowacyjność gospodarki. Wskazano na problem dysproporcji w rozwoju innowacji technologicznych i pozostałych, w tym marketingowych. Rozważania i wnioski z nich płynące są poparte danymi liczbowymi z zakresu wdrażania innowacji w polskich przedsiębiorstw oraz wzbogacone odniesieniem polskich realiów w tym zakresie do międzynarodowych. (abstrakt oryginalny)
The analysis concerns the relationship marketing and innovation as well as its impact on the market effects of the company and innovation economy. This paper indicates the problem of disproportion in development of technological innovations and others, including marketing. The considerations and conclusions, derived from them, are supported by figures in the field of innovation implementation in Polish enterprises and enriched with reference of the Polish reality in this respect to the international one. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
17--25
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
- Drucker P., Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, New Media, Warszawa 2010.
- Innowacyjna gospodarka - Narodowa strategia spójności, http://www.poig.gov.pl
- Nauka i technika Polsce w 2009 roku. Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Warszawa 2011.
- Olejniczuk-Merta A., Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, WAiP, Warszawa 2009.
- Polska. Raport o konkurencyjności 2006, Instytut Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa 2006.
- Przybyła K., Innowacje trudno sprzedać, Jeden projekt na sto znajdzie inwestora, "Gazeta Prawna" 2-5.04.2010.
- Raport o stanie sektora msp w Polsce w latach 2007-2008, PARP, Warszawa 2009.
- Schumpeter J.A., Theorie der wirtschaftlichen Entwicklung, Duncker & Humblot, Leipzig 1912.
- Siwiński W., Wzrost gospodarczy Polski i krajów Europy Środkowej i Wschodniej: czy możliwa jest trwała konwergencja dochodowa z Europą Zachodnią?, referat na VII Kongres Ekonomistów Polskich, Warszawa 2007 (tekst powielany).
- Sosnowska A., Strategia innowacji praktyce polskich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2009.
- Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631018