Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
44--50
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Restriction of the Scope of Marketing and Its Identity - Critical Notes
Języki publikacji
Abstrakty
Celem autora publikacji jest próba obrony tezy, że rozproszenie marketingu, polegające na nazywaniu marketingiem części składowych zawartych w definicjach określających jego istotę lub nazywanie marketingiem elementów tych części składowych, rozmywa tożsamość marketingu. Konsekwencją takiego procesu jest często błędne pojmowanie istoty marketingu oraz formułowanie ocen o braku przydatności i atrakcyjności marketingu jako dziedziny działalności przedsiębiorczej. Scharakteryzowano różne "rodzaje" marketingu pokazując, że faktycznie są one działalnością dystrybucyjną, formą promocji względnie mieszanką, w różnej proporcji instrumentów marketingu-mix. (abstrakt oryginalny)
The paper is an attempt to defend the thesis that the identity of marketing is blurred by naming 'marketing' its components contained in the definitions of marketing nature or by naming 'marketing' the elements of these components, as well. The consequences of this process is often a misunderstanding about the essence of marketing and making assessments about the lack of usefulness and attractiveness of marketing as an area of entrepreneurial activity. There are characterized the different "types" of marketing, showing that they are actually a distribution business, a form of promotion or a mixture, in varying proportions of marketing mix instruments. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
44--50
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Baruk A., Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Dom Organizatora, Toruń 2008.
- Białecki K., Czy "rozproszenie" marketingu ma wpływ na jego "tożsamość", (w:) Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- Bremner J., Profesjonalny network marketing, Studio Emka, Warszawa 1999.
- Cherington R, The Elements of Marketing, The Macmillan Company, New York 1920.
- Dietl J., Zarządzanie marketingowe, Wyższa Szkoła Biznesu, Nowy Sącz 2006.
- Glossary of Marketing terms, The Committee of Definitions of the American Marketing Association, Chicago 2002.
- Hughes M., Marketing szeptany: z ust do ust, jak robić szum medialny wokół siebie, firmy produktu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008.
- Hulten B., Marketing sensoryczny PWE, Warszawa 2011.
- Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice 2011.
- Kotler Ph., Armstrong G., Principles of Marketing, Prentice Hall International, London 1989.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
- Kotler Ph., Kotler o marketingu: jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Helion, Gliwice 2006.
- Kowalski R, Marketing a orientacja rynkowa przedsiębiorstwa - ewolucja pojęcia, (w:) Niestrój R. (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- Pindakiewicz J. (red.), Marketingowe zarządzanie handlem, SGH, Warszawa 1998.
- Mc Carthy E., Basic marketing. A Managerial Approach, Homewood, Illinois 1981.
- Meffert M., Marketing. Grundlagen der Absatzpolitik, Gabler, Wiesbaden 1986.
- Mistewicz E., Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Helion, Gliwice 2011.
- Rosen E., Fama. Anatomia marketingu szeptanego, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2003.
- Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem handlowym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631028