Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
68--76
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Evaluation of Marketing Performance
Języki publikacji
Abstrakty
Duże nakłady na działania marketingowe zmuszają do podejmowania ocen ich zasadności. Ich dokonywanie jest związane z kwestią sprawności marketingu. Ocena sprawności marketingu skupia w sobie trzy koncepcje - skuteczności marketingu, efektywności marketingu oraz produktywności marketingu. Każda z tych koncepcji jest związana z innymi pytaniami. (abstrakt oryginalny)
High expenditure for marketing activities requires evaluation of their validity. This kind of evaluation is related to the problem of marketing performance. The evaluation of marketing performance contains three concepts - marketing effectiveness, marketing efficiency and marketing productivity. Each of these concepts is connected with other questions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
68--76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
- Drucker P., Management: Task, Responsibilities, Practices, Harper and Row, New York 1974.
- Dzinkowski R., The Measurement and Management of Intellectual Capital, http://ciberconta.unizar.es/ftp/pub/docs/IntellCapital_IFAC.pdf
- Garbarski L. (red.), Koszty i efekty działań marketingowych, SGH, Warszawa 2008.
- Hall R.E., Taylor J.B., Makroekonomia. Teoria, funkcjonowanie i polityka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Kowal W., Kontrola skuteczności marketingowej - problem zmienności interpretacji i pomiaru, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
- Porter M.E., Kramer M.R., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 5.
- Routledge Dictionary of Economics, Routledge, London and New York 1992.
- Urbanowska-Sojkin E., Sojkin B., Dylematy pomiaru skuteczności działań marketingowych, (w:) Sobczyk G. (red.), Współczesny marketing. Strategie, PWE, Warszawa 2008, s. 305-312.
- Wielka Encyklopedia PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Wrzosek W. (red.), Efektywność marketingu, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631088