Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest rozważenie modelu zachowań korporacyjnych zmierzających do gromadzenia kapitału społecznego. Przedstawiona konstrukcja intelektualna ma charakter hipotetycznego zbioru zachowań, które prowadzą do powiększana zasobu kapitału społecznego. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
40--46
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Adler, P.S., Kwon, S.D. (2002) Social Capital: a Prospects for a New Concept. Academy of Management Review, 27 (1).
- Baker, W. (1999) Market Networks and Corporate Behavior. American Journal of Sociology, 96.
- Bourdieu, P. , Wacquant, L.J.D. (1992) An Invitation to Reflexive Sociology, University of Chicago Press, Chicago.
- Burt, R. S. (1997) The Contingent Value of Social Capital. Administrative Science Quarterly, 42, June, issue 2.
- Burt, R.S. (1992) Structural Holes: The Social Structure of Competition, Harvard University Press, Cambridge, MA.
- Dyduch, W. (2004), Składniki i wymiary kapitału społecznego organizacji. Organizacja i Kierowanie, I (115).
- Fukuyama, F. (2001) Social Capital, Civil Society and Development. Third World Quarterly, 22(1).
- Hansen, M.T., Mors, M.L., and B. Lovas (2005) Knowledge Sharing in Organizations, Multiple Networks, Multiple Phases. Academy of Management Journal, 48, October, issue 5.
- Kets de Vries, M.F. (1995) Life and Death in Executive Fast Lane. Essays on Irrational Organizations and Their Leaders, Jossey - Bass Inc., San Francisco, CA.
- Knoke, D. (1999) Organizational Networks and Corporate Social Capital, w: Leenders, R.Th.A.J., Gabbay, S. M. (eds.), Corporate Social Capital and Liability, Kluwers, Boston, MA.
- Manz, Ch.C., Sims, H.P. Jr. (2001) The New Superleadership, Berrett - Koehler Publishers, Inc., San Francisco.
- Prusak, L, Cohen, D. (2001) How to Invest in Social Capital. Harvard Business Review,
- Schein, E.H. (1993) How Can Organizations Learn Faster? The Challenge of Entering Green Room. Sloan Management Review, 34, Winter.
- Sharpe, M.L. (2000) Developing a Behavioral Paradigm for the Performance of Public Relations. Public Relations Review, 26(3), Fall.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631260