Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
182--190
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Customer's Evaluation Models and Enterprise Valuation Approaches
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono modele wyceny klienta w kontekście ich przydatności w procesie wyceny przedsiębiorstwa. Dokonano analizy ich zgodności z poszczególnymi podejściami do wyceny przedsiębiorstwa i wskazano na te, które są przydatne z punktu widzenia teorii i praktyki. (abstrakt oryginalny)
In the study models of customer's evaluation have been presented in the context of their usefulness in the process of enterprise valuation. The analysis of their compliance with particular approaches to enterprise valuation has been carried out and the approaches that are useful from the practical and theoretical point of view have been indicated. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
182--190
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Bunn K., Customer Equity Analyses. Applicabilities and Liminations in Value-Based Management, Grin Verlag, Essen 2008.
- Dobiegała-Korona B., Wycena klienta, (w:) Panfil M. Szablewski A., (red.), Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Poltext, Warszawa 2011.
- Doligalski T., Wartość a rentowność klienta, (w:) Dobiegała-Korona B., Doligalski T., (red.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext,Warszawa, 2010.
- Doole I., Lancaster R, Lowe R., Understanding and Managing Customers, Prentice Hall, New Jersey 2005.
- Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Gupta S., Hanssens D., Hardie B., Khan W., Kumar V., Lin N., Ravishanker N., Sriram S., Modeling Customer Lifetime Value, "Journal of Service Research", 2006, Vol. 9, No. 2.
- Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2008.
- Kumar V., Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
- Lind J., Stromsten T., When do Firms use Different Types of Customer Accounting, "Journal of Business Research" 2006, No. 59.
- Nita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007
- Panfil M., Szablewski A., Historia, standardy i techniki wyceny wartości przedsiębiorstwa, (w:) Panfil M., Szablewski A. (red.), Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Poltext, Warszawa 2011.
- Panfil M., Wprowadzenie do wyceny spółek, (w:) Panfil M., Szablewski A. (red.), Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, Difin, Warszawa 2006.
- Panfil M., Wycena relacji z klientami w świetle Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, "Handel Wewnętrzny" 2011, nr 5.
- Pfeifer R, Haskins M., Conroy R., Customer Lifetime Value, Customer Profitability and the Treatment of Acquisition Spending, "Journal of Marketing Issues" 2005, Vol. XVII, No. 1.
- Rupik K., Żyminkowski T., Porównanie metod analizy portfela klientów, "Handel Wewnętrzny" 2011, nr 5.
- Srivastava R.K., Shervani T.A., Fahey L.; Market-Based Assets and Shareholder Value: A Framework for Analysis, "Journal of Marketing" 1998, Vol. 62.
- Stahl H., Matzler K., Hinterhuber H., Linking Customer Lifetime Value with Shareholder Value, "Industrial Marketing Management" 2003, Vol. 32.
- Tuzimek R., Wycena przedsiębiorstwa metodą porównawczą, (w:) Panfil M., Szablewski A. (red.), Wycena wartości przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Poltext, Warszawa 2011.
- Wiesel T., Skiera B., Villanueva J., Customer Equity: An Integral Part of Financial Reporting, "Journal of Marketing" 2008, Vol. 72.
- Nenonen S., Storbacka K., Customer Roles In Shareholder Value Creation - An Empirical Investigation of Customer Basset Management Strategies, IMP 2008 Conference "Studies on Business Interaction - Consequences for Business in Theory and Business in Praktyce, http://www.impgroup.org/ uploads/papers/6719.pdf
- Pusz A., Wartość klientów kancelarii, Infopakiet 03.02.2006, http://www.commercial.krakow.pl/infopak.pdf
- Weber A., Building a Customer Value Index, http://www.dbmarketing.com/articles/Artl62.htm
- Wiesel T., Skiera B., Linking Customer Metrics to Shareholder Value for Firms with Contracual Re-lationships, Working Paper, http://www.zibs.conVtechreports/Linking Customer Metrics to Shareholder Value.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631300