Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
217--225
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Activities that Adjust Polish Companies to the Changes in Environment
Języki publikacji
Abstrakty
Autor artykułu przybliża istotę, znaczenie i sposoby dostosowywania się przedsiębiorstw do zmian zachodzących w otoczeniu. Przedstawia wybrane wyniki badań empirycznych ukazujące podejmowane działania marketingowe dostosowujące polskie przedsiębiorstwa do zachodzących przemian na rynku. (abstrakt oryginalny)
The paper introduces the essence, meaning and ways to adjust the company to the changes in environment. Based on the chosen results of empirical research conducted in Polish companies, it discusses the marketing activities that adjust these companies to the changes in environment. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
217--225
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- Altkorn J., Orientacje marketingowe polskich przedsiębiorstw, Sesja IV, Przedsiębiorstwo i konkurencyjność, Zeszyt 43, VII Kongres Ekonomistów Polskich, Warszawa 2001.
- Anderson J.W., Jr., Social Responsibility and Corporation, "Business Horizons", czerwiec-lipiec 1986.
- Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
- Bielski M., Organizacja, istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1996.
- Dietl J., Marketing u progu XXI wieku, "Marketing i Rynek" 2000, nr 2.
- Flopp L., Warunki i sposoby wprowadzania zmian, "Zarządzanie na Świecie" 1998, nr 11.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Kaczmarczyk S., Petrykowska J., (red.) Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski "Handel Wewnętrzny 2011, nr 5, tom 2.
- Nizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Robins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.
- Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1998.
- Strużyński M. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631366