Warianty tytułu
Media społecznościowe w polskiej polityce - zarys ogólny
Języki publikacji
Abstrakty
Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, gdzie kontakty wirtualne są równie cenne, jak te nawiązywane w świecie rzeczywistym. Nowe środki przekazu umożliwiają natychmiastowy kontakt nie tylko z przyjaciółmi, ale także z ważnymi osobami publicznymi. Barack Obama pokazał, że media społecznościowe są także wspaniałym narzędziem tworzenia wizerunku publicznego i zyskiwania zwolenników, zwłaszcza młodych. Media społecznościowe są już wykorzystywane przez polskich polityków, zwłaszcza przed wyborami, ale też dla komunikowania się z obywatelami. Rozumienie koncepcji mediów społecznościowych ma decydujące znaczenie: powinny one służyć tworzeniu wspólnoty i stanowić platformę dialogu, a nie tylko forum do prowadzenia agitacji i krytyki. Niniejszy artykuł stanowi przegląd działań polskich polityków podejmowanych w mediach społecznościowych.(abstrakt oryginalny)
Web 2.0 describes World Wide Web sites which enable interaction - in contrast to the earlier WWW sites (Web 1.0) which only provided information and did not imply active viewing. "Major features of Web 2.0 include social networking sites, user created Web sites, self-publishing platforms, tagging and social bookmarking. Users can provide the data that is on a Web 2.0 site and exercise some control over that data". We own the internet to some extent - all the blogs, social network sites, video posting portals are examples of Web 2.0. Most popular Web 2.0 websites are Facebook, MySpace, YouTube and Wikipedia. But many others are emerging - Instagram, Pinterest, or the professional related Linkedin. (fragment of text)
Twórcy
autor
- Uniwersytet War szawski
Bibliografia
- Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
- Ostrowski R., Internet w formułowaniu nowoczesnego wymiaru polityki, "Rocznik Nauk Politycznych" 2011, nr 1(14), s. 81.
- O'Reilly T., What is Web 2.0, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [access: 22.02.2014].
- Tesorero A., The Characteristics of Social Media, http://homeofservice.com/blogs/21/the- characteristics-of-social-media/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631500