Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka
|
289--297
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in Integration of Innovation of Enterprises in Agribusiness
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę określenia wpływu i znaczenia działań marketingowych w procesach integracyjnych zachodzących między rolnictwem a przemysłem przetwórczym. Prawidłowo funkcjonujące, jak również tworzące się struktury integracyjne występujące w gospodarce są jednym z istotnych warunków jej dynamicznej ekspansji. Wśród głównych korzyści wynikających z funkcjonowania klastra można wymienić: wyższą efektywność funkcjonowania firm, wyższy poziom innowacyjności oraz wzrost poziomu przedsiębiorczości w regionie. Prawidłowo funkcjonujące klastry to również gwarancja nowych miejsc pracy. (abstrakt oryginalny)
In this paper an attempt was taken to show impact and importance of marketing activities in integration processes, which take place between agriculture and processing industry. A proper functioning, including emerging integration systems in a given economy serve as one of the essential conditions for its dynamic expansion. Greater performance efficiency in companies, higher levels of innovation and increased entrepreneurial activity in the region are among the benefits accruing from the existence of a cluster here. A properly managed cluster is also guarantee for creation of new jobs. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
289--297
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
- Chorób R., Marketing w procesach integracyjnych rolnictwa z przemysłem przetwórczym, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego" 2003, nr 20.
- Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
- Dyrda-Maciałek S., Badanie marketingowych uwarunkowań funkcjonowania klastrów turystycznych (praca doktorska), Politechnika Śląska w Gliwicach, Wydział Organizacji i Zarządzania w Zabrzu, Zabrze 2010.
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
- Iwan B., Istota oraz specyfika marketingu w agrobiznesie w warunkach integracji i globalizacji, (w:) Adamowicz M. (red.), Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, SGGW, Warszawa 2003.
- Klaster Spożywczy Polski Wschodniej, http://www.sis-dotacje.pl/sis/pl/component/content/article/126.html
- Klastry - wyzwanie dla rozwoju MSP w Polsce, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/608
- Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
- Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1997.
- Makarski S., Grzybek M., Marketing w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo AR w Krakowie, Kraków 1997.
- Makarski S., Działania marketingowe warunkiem konkurencyjności rynkowej spółdzielczości wiejskiej, (w:) Czudec A. (red.), Możliwości i bariery rozwoju regionu, Wydawnictwo UR w Rzeszowie, Rzeszów 2009.
- Piwowar J., System integracji rolnictwa z przemysłem spożywczym w Polsce, Politechnika Radomska, Radom 1996.
- Platonoff A.L., Sysko-Romańczuk S., Moszoro B., Innowacyjność polskich firm w gospodarce opartej na wiedzy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2004, nr 1.
- Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996.
- Sawicka E. M., Związki integracyjne rolnictwa z przemysłem spożywczym i handlem rolniczym (charakter, istota, znaczenie), "Roczniki Naukowe SERiA", Tom 1, Zeszyt 2, Rzeszów 1999.
- Sikorska-Wolak I., Przedsiębiorczość jako przejaw innowacyjności, (w:) Doradztwo rolnicze a kształtowanie się przedsiębiorczości rolników, SGGW, Warszawa 1995.
- Zając D., Działania innowacyjne w przedsiębiorstwach zlokalizowanych na obszarach wiejskich, (w:) Makarski S. (red.), Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Uwarunkowania, mechanizmy, efekty, Wydawnictwo UR w Rzeszowie, Rzeszów 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631528