PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 37 | 176--184
Tytuł artykułu

Metody transferu wiedzy w firmie konsultingowej branży IT

Warianty tytułu
Knowledge Transfer Methods in an IT Consuling Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono przegląd literatury, dotyczący metod transferu wiedzy, aby następnie skoncentrować się na technikach tego transferu wśród konsultantów branży IT. W dalszej części artykułu przedstawiono wyniki badania ankietowego, przeprowadzonego pośród konsultantów przedsiębiorstwa informatycznego średniej wielkości. Badanie to ujawniło, że preferowaną strategią transferu wiedzy jest personalizacja. Konsultanci preferują także eksploracyjne podejście do zdobywania wiedzy w stosunku do podejścia opartego na instruktażu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents literature review on knowledge transfer methods and then concentrates on the knowledge transfer between the IT consultants. It presents the results of a survey on knowledge transfer methods made among the consultants of a medium-sized IT company. The survey revealed that the preferable knowledge transfer strategy is personalization rather than codification. The consultants also appreciate exploration rather than instruction-based approach to knowledge acquisition. (original abstract)
Rocznik
Tom
37
Strony
176--184
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • [1] Ambos T., Schlegelmilch B. (2009) Managing knowledge in international consulting firms, Journal of Knowledge Management, Vol 13 No. 6, pp. 491-508.
  • [2] Boh, W.F. (2007) Mechanisms for sharing knowledge in project-based organizations, Information and Organization, Vol. 17 No. 1, pp. 27-58.
  • [3] Bordia, P., Irmer, B.E. and Abusah, D. (2006) Differences in sharing knowledge interpersonally and via databases: the role of evaluation apprehension and perceived benefits, European Journal of Work and Organizational Psychology, Vol. 15 No. 3, pp. 262-80.
  • [4] Bostrom R., Olfman L., Sein M. K. (1990) The Importance of Learning Style in End-User Training, MIS Quarterly, March, pp. 101-119.
  • [5] Child, J.T. and Shumate, M. (2007) The impact of communal knowledge repositories and people-based knowledge management on perceptions of team effectiveness, Management Communication Quarterly, Vol. 21 No. 1, pp. 29-54.
  • [6] Dunford R. (2000) Key challenges in the search for the effective management of knowledge in management consulting firms, Journal of Knowledge Management, Vol 4, No. 4, pp. 295- 302.
  • [7] Hansen, M.T., Nohria, N. and Tierney, T. (1999) What's your strategy for managing knowledge?, Harvard Business Review, Vol. 77 No. 2, pp. 106-16.
  • [8] Koskinen K. (2004) Knowledge Management to Improve Project Communication and Implementation, Project Management Journal, June, pp. 13-19.
  • [9] Kumar J.A., Ganesh L.S. (2009) Research on knowledge transfer in organizations - a morphology, Journal of Knowledge Management, 13(4), pp. 161-174
  • [10]Ofek, E. and Sarvary, M. (2001) Leveraging the customer base: creating competitive advantage through knowledge management, Management Science, Vol. 47 No. 11, pp. 1441-1456.
  • [11]Scheepers, R., Venkitachalam, K. and Gibbs, M.R. (2004) Knowledge strategy in organizations: refining the model of Hansen, Nohria and Tierney, Journal of Strategic Information Systems, Vol. 13, pp. 201-22.
  • [12]Teece D. (1998) Capturing Value from Knowledge Assets: The New Economy, Markets for Know-How, and Intangible Assets, Essays in Technology Management and Policy, California Management Review, Vol 40, No. 3 Spring.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631560

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.