PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka | 344--352
Tytuł artykułu

Orientacja marketingowa a kształtowanie potencjału społecznego przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Marketing Orientation and Forming the Social Potential of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono problematykę roli orientacji marketingowej w kształtowaniu potencjału społecznego przedsiębiorstwa. Na podstawie wyników badań pierwotnych omówiono opinie respondentów reprezentujących pracowników i nabywców finalnych na temat działań podejmowanych przez oferentów w kontekście ich zgodności z zasadami orientacji marketingowej i ich wpływu na budowanie wewnętrznych i zewnętrznych relacji społecznych. Szczególną uwagę zwrócono na znaczenie zaufania w kształtowaniu kapitału i potencjału społecznego, podkreślając, że jest ono kluczowym czynnikiem decydującym o możliwości reorientacji przedsiębiorstwa w kierunku marketingowej orientacji holistycznej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper, the problem of role of marketing orientation in forming the social potential of firm was presented. On the base of results of the field researches, respondents' opinions on enterprises' activities directed to them were described. Respondents represented two groups: employees and customers. Their opinions were presented in the context of rules of marketing orientation and influence on inner and outer social relations. The role of trust as the key factor deciding the issue of reorientation to the holistic approach was underlined, too. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Adler P. S., Seok-Woo K., Social capital: prospects for a new concept, "Academy of Management. The Academy of Management Review" 2002, Vol. 27.
  • Ahmed P. K., Rafią M., The role of internal marketing in the implementation of marketing strategies, "Journal of Marketing Practice" 1995, No 4.
  • Baruk A., Etyczny kontekst marketingu produktów spożywczych, Dom Organizatora, Toruń 2011.
  • Baruk A., Etyka producentów żywności a ich postrzeganie przez nabywców finalnych, "Marketing i Rynek" 2010, nr 12.
  • Baruk A., Etyka producentów żywności a postrzeganie artykułów spożywczych na rynku, "Handel Wewnętrzny" 2011, nr 1.
  • Baruk A., Jasne i ciemne strony wpływu kryzysu światowego na relacje interpersonalne w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora, Toruń 2009.
  • Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • Baruk A., Przejawy różnicowania pracowników w przedsiębiorstwach w Polsce, "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą" 2011, nr 40.
  • Bourdieu R, Wacąuant L.P.D., An invitation to reflexive sociology, University of Chicago Press, Chicago 1992.
  • Brehm J., Rahn W, Individual-level evidence for the causes and consequences of social capital, "American Journal of Political Science" 1997, Vol. 41.
  • Eastis C. M., Organisational diversity and the production of social capital, "American Behavioural Scientist" 1998, Vol. 42.
  • Inglehart R., Modernization and post-modernization: cultural, economic and political change in 43 societies, Princeton University Press, Princeton 1997.
  • Nahapiet J., Sumantra G., Social capital, intellectual capital and the organizational advantage, "Academy of Management Review" 1998, Vol. 23.
  • What is holistic marketing?, http://www.kathrynmcmann.com/what-is-hollistic-marketing
  • Woolcock M., Microenterprise and social capital: a framework for theory, research and policy, "The Journal of Socio-Economics" 2001, Vol. 30.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631586

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.