PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka | 382--393
Tytuł artykułu

Rozwój dydaktyki w dziedzinie marketingu w kontekście krajowych ram kwalifikacji

Warianty tytułu
Didactics Development in the Area of Marketing in the Context of National Framework of Qualifications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu przedstawiono zasady definiowania efektów kształcenia w kontekście Krajowych Ram Kwalifikacji. To nowoczesne podejście do procesu kształcenia jest wyznacznikiem zmian w programach nauczania we współczesnej dobie. Przedstawiono szeroki zestaw czynników wewnętrznych i zewnętrznych wpływających na efekty kształcenia z podkreśleniem konieczności współdziałania ze studentami oraz interesariuszami zewnętrznymi, zwłaszcza z pracodawcami. Druga część artykułu zawiera zestawienie efektów kształcenia w dziedzinie marketingu w układach: wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych niezbędnych w zarządzaniu marketingowym nowoczesnym przedsiębiorstwem. Przedstawiono macierze efektów kształcenia dla dwóch umiejętności szczegółowych, tj. kreowania i utrzymywania efektywnych relacji firmy z podmiotami otoczenia oraz umiejętności pomiaru efektywności marketingu. Wskazano także na metody i podejścia metodyczne istotne w kształceniu specjalistów w dziedzinie marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
In the first part of the paper, rules of defining effects of education in the context of National Framework of Qualifications are presented. This modern approach to the educating process is a key determinant of changes in various programmes used at the present era time. Moreover, there is presented a wide range of internal and external factors influencing the educating effects, emphasising the necessity of cooperation with students and external stakeholders, especially with academic workers. The second part of the paper consists of listing of educating effects in the area of marketing, mostly in such aspects as: knowledge, abilities and social capacity, necessary in marketing management of modern Corporation. What's more, there are presented matrixes of educating effects for the two detailed skills, that is: creating and keeping efficient relations between companies and environment entities as well as abilities of marketing efficiency measurements. In the paper, there are also pointed out methods and methodical approach, important in creation of specialists in the marketing area. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Autonomia programowa uczelni. Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2010.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003 s. 36.
  • A Guide to formulating Degree Programme Profiles Including Programme Competence and Programme Learning Outcomes, Bilbao Groningen, Haga 2010.
  • Kłeczek R., Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2012.
  • Kowal W., Kontrola skuteczności marketingowej, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego? Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2011.
  • Mazurek-Łopacińska K., Proces Boloński jako podstawa Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (w:) K. Mazurek-Łopacińska (red.), Proces Boloński w kształtowaniu systemu zapewniania jakości kształcenia, Wydawnictwo UE we Wrocławiu 2009.
  • Raudsepp E., Creative Growth Gammes, http:/www.trendy.ore.edu.pl/articles/view/76
  • Szmidt K. J., Trening kreatywności, Helion, Gliwice 2008.
  • Quality Assurance Agency for Higher Education/Subject Benchmark Statements, http://www.qaa.ac.uk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631606

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.