PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2021 | nr 2 (33) | 7--14
Tytuł artykułu

Spór o kształt szkoły i uczelni przyszłości

Warianty tytułu
The Dispute over the Shape of the School and University of the Future
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny kryzys związany z pandemią, jest wszechogarniający. Element tego kryzysu związany z funkcjonowaniem systemów oświatowo-wychowawczych, jest szczególnie ważny. Wynika z jego analizy, że szkoła i uczelnia powinny przygotowywać młode pokolenia do radzenia sobie ze wspomnianym kryzysem i jego rozmaitymi odmianami. Tymczasem ani szkoła, ani uczelnia absolutnie nie przygotowuje do tego młodego pokolenia. Skala tego kryzysu inspirowana dodatkowo przez szkołę i uczelnię, zaczyna być natomiast dyskutowana. Artykuł ten jest kolejnym głosem na łamach naszego czasopisma, poświęconym tej sprawie. (abstrakt oryginalny)
EN
The ongoing crisis brought about by the pandemic is all-embracing. One of its features, namely the functioning of educational systems, is particularly important. It follows from the analysis of the crisis that schools and universities should prepare young generations to deal with the crisis in all its aspects. Regrettably, neither schools nor universities make the younger generation prepared for it. However, the scale of the crisis, which is compounded by the way schools and universities react to it, is beginning to be the focus of discussions. The present article is another voice featured in the magazine which is devoted to the issue. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • Piketty T., Kapitał XXI wieku, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2015.
  • Pomykało W., Wizje człowieka przyszłości, Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2020.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631608

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.