Warianty tytułu
A Method for Increasing of Chosen Airport Capacity
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza możliwości zmiany miejsca, z którego niektóre statki powietrzne rozpoczynają rozbieg na drodze startowej i określenia wpływu tej zmiany na przepustowość Lotniska F. Chopina w Warszawie. Opisany został model ruchu lotniskowego pozwalający na wyszczególnienie możliwych do pomierzenia operacji elementarnych. Wyniki uzyskanych pomiarów posłużyły do przeprowadzenia analizy symulacyjnej. Efekt eksperymentów został zaprezentowany wraz ze wnioskami. (abstrakt oryginalny)
Following paper aims to analyse the possibility of selecting intersection departures for aircraft, and determine effect of the change on the airside capacity of Chopin Airport in Warsaw. Theory contained introduces into modern technics of air traffic management used in Poland. It also allows to judge the possibility of introducing mentioned modification to the aerodromes standard procedures in practice. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Politechnika Warszawska
Bibliografia
- [1] Malarski M., 2006, Inżynieria Ruchu Lotniczego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa,. Logistyka - nauka 861 Logistyka 4/2011
- [2] Malarski M., 2009, Modelowanie i analiza przepustowości lotniczej portu lotniczego, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, z. 71.
- [3] Malarski M., Stelmach A. 2004, Metoda oceny procesu obsługi ruchu lotniczego w rejonie lotniska, Badania operacyjne i systemowe 2004 - Zastosowania, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, s. 359-370.
- [4] AIP Polska 2011, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, AIRAC AMDT 106.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632690