Warianty tytułu
Polityczne i kulturowe aspekty badania charakterystyki państwa
Języki publikacji
Abstrakty
W tym artykule analizuje się związek w badaniu zagadnień językowych, kulturowych i politycznych, ujawniając istotę aspektów międzykulturowych. Artykuł określa znaczenie studiowania geografii i studiów językowych dla realizacji komunikacji politycznej, dla zrozumienia cech życia społeczno-politycznego kraju. (abstrakt oryginalny)
This article analyzes the relationship in the study of linguistic, cultural, and political issues, revealing the essence of the cross-cultural aspects. The article defines the importance of studying geography and linguistic studies for the implementation of political communication, for understanding the characteristics of the socio-political life of the country. (original abstract)
Twórcy
autor
- University of Contemporary Knowledge, Ukraine
Bibliografia
- Bibler, V. From science education to the logic of culture: Two philosophical introductions in the twenty-first century - M., 2016. - 413 p.
- Chambers, A. (2015). Integrating corpus consultation in language studies. Language Learning & Technology, 9(2), 111-125. https://doi.org/12.24195/8422-4655-2015-9-02.
- Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., Clair St., L., Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of in-service science teachers. TechTrends, 53(5), 70-79. https://doi.org/11.25168/8415-4525-2009-3-53.
- Horpinich, T., Olendr, T. (2018). Teaching Medical Students' Professional English Reading on the Basis of Individual Cognitive Learning Styles. Science and Educatin, 2, 86-93. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2018-2-11.
- Roth, W. M. (2010). Learning environments research, lifeworld analysis, and solidarity in practice. Learning Environments Research, 2, 225-247. https://doi.org/12.11193/34114188-2010-2.
- Stanley, G. (2013). Language learning with technology: ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.2414-4665-2013-2-10.
- Starfield, S. (2018). Current and Future Directions in English for Specific Purposes Research. Revue française de linguistique appliquée, XIX (1), 9-14. Retrieved 15 July, 2018 from. https://www.cairn.info/revue-revue-francaise-de-linguistiqueappliquee-2018-1-page-9.htm.
- Toolan, M. (Ed.) (2008). Language Teaching: Integrational Linguistic Approaches. New York: Routledge. https://doi.org/10.1017/s0047404511000340.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632728