PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | vol 8, nr 2(17) | 61--75
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą na podstawie analizy wpływu narzędzi sprzedaży internetowej na zachowania konsumenta

Warianty tytułu
Knowledge Management Based on the Analysis of the Impact of Online Sales Tools on Consumer Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza jest nie tylko jednym z głównych elementów zasobów przedsiębiorstwa, ale jednocześnie stanowi część elementarną w podejmowaniu decyzji operacyjnych oraz strategicznych. Platformy technologiczne są wspólnym przedsięwzięciem Komisji Europejskiej, przemysłu, instytucji naukowych i finansowych oraz grup decyzyjnych i społeczeństwa w celu opracowania strategii rozwoju ważnych dla Europy sekto-rów gospodarki i przyszłościowych technologii. Celem zasadniczym prowadzonych badań empirycznych było określenie czynników determinujących wpływ narzędzi sprzedaży internetowej na zachowania zakupowe konsumentów. Na podstawie dokonanego badania oraz badania procesów zarządzania wiedzą oraz jego aktualnie dostępnych modeli w literaturze przedmiotu, istotnym okazuje się podejście zasobowe, które charakteryzuje się efektywnym w zarządzaniu wiedzą oraz koniecznym zadaniem łączą-cym istnienie i współdziałanie wzajemnie powiązanych ze sobą elementów. (abstrakt oryginalny)
EN
Knowledge is not only one of the main elements of a company's resources, but it is also an elementary part of operational and strategic decision-making. Technology Platforms are a joint venture of the European Commission, industry, scientific and financial institutions, decision-making groups and the public to develop strategies for the development of important European economic sectors and future technologies. The main objective of the conducted empirical research was to determine the factors determining the influence of online sales tools on consumer purchase behavior. Based on the study carried out and the examination of knowledge management processes and its currently available models in the literature, the resource approach turns out to be relevant. Which is characterized by effective knowledge management necessary is the existence and interaction of interrelated elements. (original abstract)
Rocznik
Strony
61--75
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Krakowska im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Aczel, A. D. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Czajkowska, K. (2016). Rynek e-commerce - jego specyfika i perspektywy rozwoju w Polsce. Journal of Modern Management Process, 1(1), 80-88.
  • Gemius. (2020). E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska. https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf (dostęp: 07.09.2021).
  • Koźmiński, A. K. (2004). Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Perechuda, K. (red.) (2005). Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Probst, G., Raub, S., Romhardt, K. (2002). Zarządzanie wiedzą w organizacji. Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633240

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.