PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 2 Perspektywy rozwoju marketingu : klient, konsumpcja, handel | 120--126
Tytuł artykułu

Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych

Warianty tytułu
Pathologies in Consumer Behaviour in the Financial Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem analizy w artykule są patologie w obszarze zachowań konsumentów na rynku usług finansowych. Za zachowania patologiczne należy uznać wszelkie niezgodne z powszechnie obowiązującymi zasadami rynkowymi zachowania konsumentów, a także zachowania szkodliwe lub niekorzystne dla nich. W szczególności do patologii w zachowaniach konsumentów należy zaliczyć: nałogi, oszustwa, terroryzm konsumencki oraz traktowanie konsumenta jako towaru czy też przedmiotu wymiany handlowej. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że patologie występują stosunkowo rzadko na rynku usług finansowych. Najczęściej są to oszustwa, podawanie nieprawdy i hazard moralny, uzależnienia od korzystania z poszczególnych usług finansowych i umiarkowany terroryzm konsumencki. (abstrakt oryginalny)
EN
Pathologies in the area of consumer behaviour in the financial services market were the subject of analysis in this paper. The pathological behaviour should be considered as any contrary to common market principles of consumer behaviour, and behaviour harmful or detrimental to them. In particular, pathology in consumer behaviour includes: addiction, fraud, terrorism, treating the consumer as a commodity of object of trade. Based on the survey, there can be concluded that pathologies are relatively rare in consumer behaviour in the financial services market. Mostly they are fraud, providing untruth, and moral hazard, as well dependence on the use of various financial services and moderate consumer terrorism. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W., Consumer behavior. European perspectire, John Wiley & Sons, New York 2003.
  • Blackwell R., Miliard R, Engel J., Consumer behavior, Dryden, Fort Worth 2001.
  • Bywalec C., Ekonomika i finanse gospodarstw domowych, PWN, Warszawa 2009.
  • Consumer market, PAIZ, Brussels 2010.
  • Durkheim E., Zasady metody socjologicznej, PWN, Warszawa 2000.
  • http: biznes.onet.pl/bank-of-america-nie-bedzie-pobieraloplat-za-uzywanie
  • http://www.bsa.org/country.aspx7sc lang=en=GB
  • Kołodko G., Światowy kryzys i jego implikacje dla Polski, "Master of Business Administration", lipiec - sierpień 2009.
  • Mruk H., Makrotrendy a zachowania konsumentów, (w:) Kędzior Z. (red.), Konsument, gospodarstwo domowe, rynek, AE, Katowice 2007.
  • Phipps R., Simmons C., Understanding Customers, Butterworth Heinemann, Oxford 2008.
  • Pietrykowski B., The Political Economy of Consumer Behavior, Routledge, New York 2009.
  • Shiffman L., Kanuk L., Consumer behavior: global edition, Pearson Higher Education. London 2010.
  • Siemaszko A., Granice tolerancji. O teoriach zachowań dewiacyjnych, PWN, Warszawa 1993.
  • Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 2011.
  • Smyczek S., Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych, Placet, Warszawa 2011.
  • Smyczek S., Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych, UE, Katowice 2011 (maszynopis).
  • Solomon M., Conquering consumer space: marketing strategies for a branded world, Amacon, London 2003.
  • Solomon M., Consumer behavior - buying, having, and being, Prentice Hall, New Jersey 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633290

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.