PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 2 Perspektywy rozwoju marketingu : klient, konsumpcja, handel | 174--180
Tytuł artykułu

Etyczna konsumpcja - istota, uwarunkowania, prognozy na przyszłość

Warianty tytułu
Ethical Consumption - Nature, Conditions, Predictions for the Future
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsumpcja odgrywa niezwykle istotną rolę w sposobach realizacji ludzkiej egzystencji, dlatego jej forma i kształt mają tak istotne znaczenie dla rozwoju jednostki ludzkiej i społeczeństwa. Obecnie podkreśla się potrzebę zmiany współczesnych modeli konsumpcji na bardziej zrównoważone i trwałe. Refleksja moralna nad konsumpcją może dotyczyć oceny jej samej jako części systemu gospodarczego, jak i zachowań konsumenckich rozumianych jako forma stanowiska w stosunku do określonych problemów społecznych i ekologicznych. W artykule przedstawiono istotę i uwarunkowania etycznej konsumpcji oraz jej prognozy na przyszłość. (abstrakt oryginalny)
EN
Consumption plays an important role in human existence. Its form and shape is so important for the development of the human and society. Nowadays there is the need of consumption patterns change for more sustainable. Moral reflection on consumption may affect the assessment of itself as a part of the economic system. From the other side, it is a form of consumer behaviour, which is understood as a kind of act that presents a customer attitude to specific social and environmental problems. This paper presents the nature and determinants of ethical consumption, and its predictions for the future. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Aldridge A., Konsumpcja, Sic!, Warszawa 2006.
  • Baudrillard J., Społeczeństwo konsumpcyjne, jego mity i struktury, Sic!, Warszawa 2006.
  • Drenowska B., Ekoprodukty zdobywają rynek, http://www.rp.pl/artykul/626302.html
  • LOHAS Consumers Around the World, http://www.lohas.com/sites/default/files/lohasconsumers.pdf
  • Mania kupowania, czyli o postawach konsumenckich Polaków, Raport CBOS BS/5/2011, Warszawa 2011.
  • Sprawiedliwy Handel w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju, http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/6a.pdf
  • Świadomość ekologiczna Polaków - zrównoważony rozwój- raport z badań 2009, http://www.ine-isd.org.pl/lang/pl/page/raporty/id/40/
  • Znaczenie miejsca wytwarzania produktów w wyborach konsumenckich, Raport TSN OBOP 2007.
  • http://www.eea.europa.eu/soer/synthesis/translations/srodowisko-europy-2010-2013-stan
  • http://www.lohas.com/sites/default/files/lohasmarketsize.pdf
  • http://www.dlahandlu.pl/poradnik-handlowca/14-proc-wzrost-liczby-producentow-ekologicznych,19487.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633348

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.