Czasopismo
2012
|
nr specjalny (wrzesień-październik) t. 2 Perspektywy rozwoju marketingu : klient, konsumpcja, handel
|
209--217
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Conditions of Development of Organic Consumption in Consumer Behaviour of North-Eastern Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym celem badań było określenie uwarunkowań ekokonsumpcji wśród mieszkańców północno-wschodniej Polski. Deklaracje badanych wskazują na wzrost zainteresowania, wiedzy i zaangażowania respondentów w ochronę środowiska naturalnego. Badani wskazują, że najważniejszym atrybutem żywności ekologicznej jest jej sposób wytwarzania, co daje tej żywności walory zdrowotne, a dbanie o zdrowie własne i rodziny to główny motyw zakupu tej grupy żywności. Konsumenci nie sięgają po produkty ekologicznego rolnictwa z powodu ograniczonej liczby miejsc ich nabycia oraz zbyt wysokiej ceny. (abstrakt oryginalny)
The main objective of this study was to determine conditions of organic consumption among the inhabitants of north-eastern Poland. Declarations of respondents indicate an increasing interest, knowledge and commitment of the respondents in the environment. Respondents indicate that the most important attribute of organic food is its way of production, which gives the food health benefits and healthcare for themselves and their families, is the main motive of this group to purchase food. Consumers do not reach for products of organic farming because of the limited number of places of purchase, and too high prices. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
209--217
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
- Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Nowe trendy w zachowaniach konsumentów, Konsumpcja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, PWE, Warszawa 2007.
- Grzybowska M, Poziom i struktura spożycia ekologicznych produktów zwierzęcych, (w:) Decyzje konsumentów i ich determinanty, UWM w Olsztynie, Olsztyn 2003.
- Grzybowska-Brzezińska M., Świadomość ekologiczna konsumentów a ich zachowania na rynku żywności, " Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą" 2011, nr 51.
- Grzybowska-Brzezińska M., Premises for Purchase of Ecological food According to Respondenta "Olsztyn Economic Journar 2008, No. 3(1).
- Grzybowska-Brzezińska M., Zachowania nabywcze konsumentów na rynku żywności, "Marketing i Rynek" 2009, nr 8.
- Kuśmierczyk K., Szepieniec-Puchalska D., Zmiany w konsumpcji żywności w Polsce, "Przemyśl Spożywczy" 2008, nr 12.
- Łuczka-Bakuła W., Rynek żywności ekologicznej, PWE, Warszawa 2007.
- Misra S., Huang C.L., Otto S.L., Consumer Willingness to Pay for Pesticide-free Fresh Produce, "Western Journal of Agricultural Economics" 1991, Vol. 16.
- Nagalewska-Radłowska Ż., Kielesińska A., Nowe produkty mięsne na rynku (opracowywanie i komercjalizacja) a opinie i zachowania konsumentów, (w:), Pilarski S. (red.), Decyzje konsumentów i ich determinanty, UWM w Olsztynie, Olsztyn 2003.
- Newerli-Gus J., Smiechowska M., Walory żywności ekologicznej w opinii konsumentów, "Bromatologia i Chemia Toksykologiczna" 2004, Suplement.
- Smiechowska M., Jakość żywności ekologicznej w aspekcie jakości życia, "Żywienie człowieka i metabolizm" 2007, XXXIV, 1/2.
- Zanoli R., Naspetti S., Consumer Motivations in the Purchase of Organie Food, "British Food Journal" 2002, Vol. 104, No. 8/9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633760