PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 2 Perspektywy rozwoju marketingu : klient, konsumpcja, handel | 249--257
Tytuł artykułu

Nowy produkt jako nowa wartość dla klienta

Warianty tytułu
New Product as a New Customer Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tworzenie nowych produktów mających wartość dla klienta nabiera współcześnie coraz większego znaczenia. Jest celem priorytetowym przedsiębiorstw, albowiem warunkuje przetrwanie produktu i umacnianie więzi między klientem a firmą. W artykule starano się zaprezentować współczesne podejście do tworzenia nowego produktu, przeanalizować marketingowy proces tworzenia wartości oraz źródła wartości dla klienta. Podjęto problem udziału klienta w procesie kreowania nowych wartości. Informacje te mogą okazać się bardzo istotne, gdyż zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia wartości dla klienta za pomocą różnorodnych działań marketingowych wpływa na sposób jego zachowania, a także prowadzi do pozyskania stałych i lojalnych klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
Making new products, which have a customer value, is growing in significance in recent years. It is a priority of enterprises because it makes possible to survive a product in a market and strengthening relationships between customers and the company. The paper deals with a modern approach for making a new product, analysis of the marketing process of creating customer value and source of that value. The problem of customer participation in the process of new value creating is considered. This information may be very important because company's ability for creating customer values may influence their behaviour and it can be used in the process of winning regular and loyal customers. (original abstract)
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Brillman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Burlita A. (red.), "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2011.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, SGH, Warszawa 2011.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Dworzecki Z., Romanowska M. (red.) Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, SGH, Warszawa 2008.
  • Frederics J., Slater J., Beyond customer satisfaction, "Management Review" 1995, No. 5.
  • Gale B., Managing Customer Value, Free Press, New York 1994.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Garbarski L., Tkaczyk J., Kontrowersje wokół marketingu. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.
  • Jain D., Maesincee S., Kotler Ph., Marketing nie stoi w miejscu, Placet, Warszawa 2002.
  • Kaczmarczyk S., Kształtowanie produktu w polskich przedsiębiorstwach, (w:) "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik 2011, część 2 (tom I).
  • Kall J., Sojkin B. Zarządzanie produktem. Kreowanie marki, "Zeszyty Naukowe" nr 154, Wydawnic two UE w Poznaniu, Poznań 2010.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Lambin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Levitt T., Marketing według Teda Levitta, Helion, Gliwice 2008.
  • Łada M., Zarządzanie wartością projektów. Instrumenty rachunkowości zarządczej i kontrolingu, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Nagle T., Holden R., The Strategy and Tactics of Pricing, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 2002.
  • Rosa G., Smalec A. (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2006, nr 438, "Ekonomiczne Problemy Usług" 2006, nr 5.
  • Sztucki T., Marketing w pytaniach i odpowiedziach, Placet, Warszawa 2001.
  • Szumilak J. (red.), Rola handlu w tworzeniu wartości dla nabywcy, Fundacja UE w Krakowie, Kraków 2007.
  • Witek J. (red.), "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2011.
  • Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
  • Zeithaml V., Consumer perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing 1998, Vol. 5 2,No 3.
  • Żabiński L., Śliwińska K. (red.), Marketing koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633776

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.