PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2019 | nr 4 (27) | 49--53
Tytuł artykułu

Kiedy zaczyna być niebezpiecznie. O zagrożeniach w cyberprzestrzeni

Warianty tytułu
When it Starts to be Dangerous. About the Threats of Cyberspace
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przybliża zagadnienie wzrostu wykorzystania cyberprzestrzeni oraz problematykę ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży w Internecie. Zwraca też uwagę na rolę dzieci i młodzieży jako sprawców i ofiar cyberprzemocy i jej psychologiczne skutki. Przedstawia również stan wiedzy dzieci i rodziców w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci internetowej.(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents the issue of increasing the use of cyberspace and the problem of risky behaviors of children and youth on the Internet. It also draws attention to the role of children and young people as perpetrators and victims of cyberbullying and its psychological effects. Additionally, it presents the state of knowledge of children and parents regarding the safe use of the Internet.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
49--53
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Bibliografia
  • Badanie e-czytelnictwa i rynku książki elektronicznej, Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia (2017), http://lustrobiblioteki. pl/2017/03/badanie-e-czytelnictwa-rynku-ksiazki-elektronicznej/, 13.02.2019.
  • Biała J. (2006), Zagrożenia w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej, Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
  • Cent J. (2006), Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, w: "Dziecko w świecie mediów i konsumpcji", red. M. Bogunia- Borowska, Kraków.
  • Filip M. (2013), Nowe uzależnienia XXI wieku, "Wszechświat", Pismo Polskiego Towarzystwa Przyrodników im. Kopernika, Tom 114, Zeszyt 4-6, s. 87-94.
  • Filipek A. (2009), Dziecko w kontekście zagrożeń Internetu, w: "Wielowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka", red. J. Izdebska, J. Szymanowska, s. 375-385, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
  • Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S. (2010), The rise of Generation C. Implications for the world of 2020, Raport, Booz & Company, PWC. https://www.strategyand.pwc.com/media/file/Strategyand_Rise-of-Generation-C.pdf.pdf, 13.03.2019.
  • Głowacka E. (2011), Jakość bibliotek cyfrowych - aspekty i kryteria oceny, "E-mentor" nr 2 (39), http://www.e-mentor.edu.pl/ artykul/index/numer/39/id/828, 12.03.2019.
  • Panasiuk K., Panasiuk B. (2017), Uzależnienie od Komputera i Internetu - Wybrane Problemy, "Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych", nr 1, s. 59-84.
  • Policja. Jak chronić dziecko w sieci. 10 rad dla rodziców dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci. http:// www.zyjbezpiecznie.policja.pl/zb/komputer-i-internet/47342,Jak-chronic-dziecko-w-sieci.html [za:] Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, http://www.dzieckowsieci.pl/, 12.03.3019.
  • Polski Instytut Cyberbezpieczeństwa, http://picb.pl/, 12.03.2019.
  • Polskie Centrum Programu Safer Internet, https://www.saferinternet.pl/dbi/o-dbi.html, 12.03.2019.
  • Sarzała S., Piestrzyński W. (2015), Młodzież i dzieci w cyberprzestrzeni a zagrożenia w sferze socjalizacji, "Konińskie Studia Społeczno- Ekonomiczne" 1 (2), s. 145-158.
  • Uszyńska-Jarmoc J., Naruszewicz A. (2018), Dziecięce rozumienie cyberprzestrzeni i zagrożeń z nią związanych, "Problemy Wczesnej Edukacji" 2 (41), s. 48-59.
  • Zestawienie polskich bibliotek cyfrowych. http://fbc.pionier.net.pl/owoc/list-libs, 12.03.2019.
  • Ziaja J. (2012), Literatura elektroniczna a czytelnictwo młodzieży akademickiej, "Podkarpackie Studia Biblioteczne", Nr 1. http:// psb.ur.edu.pl/sites/default/files/pdf/literatura_elektroniczna_a_czytelnictwo_mlodziezy_akademickiej.pdf, 13.03.2019.
  • Żebrok P. (2018), Wykorzystanie dziennika elektronicznego w praktyce szkolnej, "EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej" 1 (15), s. 41-57. http://eduakcja.eu/files/pdf/2018_4.pdf, 12.03.2019.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633910

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.