PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2021 | nr 48(3) | 123--131
Tytuł artykułu

Challenges and Achievement of Public Sector Reform Using the Kaizen Philosophy: the Case of Ambo University

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wyzwania i osiągnięcia reformy sektora publicznego z wykorzystaniem filozofii Kaizen: przypadek Uniwersytetu w Ambo
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Since 2009, kaizen has been implemented in many public sector organisations in Ethiopia. Hence, the researchers are motivated to investigate the achievements and challenges of kaizen design and implementation in public sector in Ethiopia on example of Ambo University. The overall objective of this study was to examine the challenges and achievement of Public Sector reform using the kaizen philosophy based on the Ambo University. Sixty respondents (30% of 200) from each department were selected for the study. A descriptive research design was used in the study. A questionnaire and interview were used to collect primary data from employees, followed by collecting secondary data from various sources. In summary, the findings of the study concluded that the main achievements achieved through kaizen are cost minimisation, waste minimisation and a good working environment. The conclusions point to the fact that one might spot many significant problems concerning the implementation of kaizen in Ambo University such as lack of loyalty in implementation; the approach to the implementation is top-down rather than bottom-up, lack of contextualisation of the tool during implementation. Based on the findings, various recommendations suggested the improvement of kaizen practices at Ambo University. (original abstract)
Od 2009 roku filozofię Kaizen wdrażano w Etiopii w wielu organizacjach sektora publicznego. Zmotywowało to badaczy do zanalizowania efektów tej metody na przykładzie Uniwersytetu Ambo. Głównym celem opracowania było zatem zbadanie wyzwań i osiągnięć związanych z reformą sektora publicznego z wykorzystaniem filozofii Kaizen. Badania prowadzono na Uniwersytecie Ambo, jako respondentów przyjmując pracowników administracyjnych tej uczelni. Do udziału w badaniach zaproszono 60 osób (30% z 200). Zastosowano deskryptywny projekt badawczy. Oprócz zebranych danych pierwotnych (pochodzących z kwestionariuszy ankiet i wywiadów wśród pracowników) użyto także informacji wtórnych pochodzących z różnych źródeł. Na podstawie dokonanych ustaleń można wskazać, że głównymi osiągnięciami uzyskanymi poprzez Kaizen były minimalizacja kosztów oraz strat, a także utrzymanie tzw. dobrego środowiska pracy. W uwagach końcowych stwierdzono jednak, że istnieje dość znaczny problem we wdrażaniu Kaizen na Uniwersytecie Ambo, tj. brak lojalności w zakresie wdrażania. W praktyce metoda wdrażania okazała się bardziej podejściem odgórnym niż oddolnym, brakowało też kontekstualizacji narzędzia wdrażania. Dlatego na podstawie tych ustaleń opracowano różne sugerowane zalecenia i obszary wymagające poprawy praktyk Kaizen na Uniwersytecie Ambo. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
123--131
Opis fizyczny
Twórcy
  • Ambo University, Ethiopia
Bibliografia
  • Blanche, M.T., Durrheim, K., Painter, D. (2006). Research in practice: Applied methods for social sciences. Cape Town: Juta and Company Ltd.
  • Debela, T. (2009). Business process re-engineering in Ethiopian public organizations: The relationship between theory and practice. J. Bus. Adm. Stud., 1, 2.
  • Desta, A. (2012). The Transferability of the Japanese Kaizen Management Techniques: Lessons for Ethiopia. Brit. J. Manag. Econ.
  • Desta, A. (2013). Kaizen Initiatives at the Ethiopian Wonji Sugar Manufacturing Company. Tigrai Online, 4.
  • Desta, A., Hadush, B.A., Alula, G, Mengstu, A. (2014). Analysis of Kaizen Implementation in Northern Ethiopia's Manufacturing Industries. Int. J. Bus. Commer., 3(8), 39-57.
  • EKI (2013): Kaizen understanding and implementation, Personal Pocket Guideline.Vol.1. Technology Transfer and Industry Extension Services: Quality and productivity capacity Building/Kaizen Implementation Manual.
  • Ethiopian Ministry of Industry, Japan International Cooperation Agency (2011). Ethiopia's KAIZEN has now a Manual. KAIZEN Newsletter Quality and Productivity Improvement (Kaizen), 7.
  • Kikuchi, T. (2014). Japanese Kaizen Methods: Improving Quality, Improving Productivity. A Kaizen Promotion Project to Support the Manufacturing Sector in Ethiopia. Japan's Official Development Assistance White Paper, 131.
  • Kitaw, D. (2011). Experience of Kaizen in Ethiopia and the way forward. 17th October, Tokyo, Japan.
  • Mullins, L.J. (2010). Management and organizational behavior. Ninth Edition. Portsmouth: Financial Times Press.
  • Negussie, T., Emnet, A. (2013). Kaizen revolutionary principle: A marriage of opposing world. Addis Standard, January.
  • Pol, E., Ville, S. (2009). Social innovation: Buzz word or enduring term? J. Socio. Econ., 38(6), 878-885. http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2009.02.011
  • Robinson, A. (1991). Continuous Improvement in Operations. Cambridge, MA: Productivity Press.
  • Supriyanto, A., Benty, D.D.N. (2019). Kaizen: Quality Improvement Innovation Higher Education in the Industrial Revolution 4.0. In: The 4th International Conference on Education and Management (COeMA 2019) (pp. 108-113). Malang, Indonesia: Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/coema-19.2019.23
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171633928

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.