PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | nr 2 (54) | 153--166
Tytuł artykułu

Evaluation of Internal Communication Tools in a Bank

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Purpose: The purpose of the article was to identify and analyse internal communication tools used at the Bank and to learn employees' opinions regarding their effectiveness in providing information.
Design/methodology/approach: The article uses literature on communication and results of a survey conducted among the Bank's employees. Findings: Based on an analysis of research results, e-mail can be indicated as the dominant tool in the effective transmission of information at the Bank. In the opinion of employees, the Newsletter was deemed the least effective electronic tool.
Research limitations/implications: In the presented literature review, the author used selected databases (Ebsco, CeON). The articles contained there do not exhaust the subject. Analyses were performed on a limited sample, using one diagnostic tool. It should be noted that for internal communication to be effective, the forms and tools existing in organisations need to be examined not so much with the aim of replacing them with others, but to verify the scope, legitimacy and frequency of their use by employees. Considering the growing importance of internal communication in the organisation and the evolution of tools available to organisations, the field for further research is limitless.
Originality/value This article contributes to the scientific discussion on the effectiveness of providing information by traditional and electronic means, and verifies their usefulness in financial institutions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
153--166
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
Bibliografia
  • Badea, M. (2014). Social Media and Organizational Communication. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 149, pp. 70-75.
  • Białas S., and Litwin, J. (2016). Wpływ komunikacji wewnętrznej na poziom zadowolenia z pracy - wyniki badania w spółkach przemysłu stoczniowego [Impact of internal communication on job satisfaction - survey results in shipbuilding companies]. Zarządzanie i Finanse [Management and Finance], No. R14, No. 2, Part 1, pp. 59-70.
  • Biesaga- Słomczewska, E.J. (2015). Komunikacja wewnętrzna w erze cyfryzacji [Internal communication in the digital age]. Ekonomiczne Problemy Usług [Economic Problems in Services], No. 117, pp. 11-21.
  • Chomiak-Orsa, I., and Buryn, B. (2017). Procesy komunikacyjne w tworzeniu modeli biznesu [Communication processes in creating business models]. Informatyka Ekonomiczna (Economic IT), No. 2(44). Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, pp. 38-47.
  • Emplo (2017). Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej. Raport dla menedżerów na podstawie badania pracowników (Efficiency begins with internal communication. Report for managers based on employee survey). Retrieved from: https://emplo.com/e-book/przewodnik-o-komunikacji-dla-managera-pl/, 05.05.2019.
  • Gatehouse (2017). State of the Sector. Internal Communication & Employee Engagement. T. 9. London: Gatehouse.
  • Grabosz, J. (2014). Audyt komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie: propozycja narzędzia diagnostycznego [Audit of internal communication in an enterprise: proposal of a diagnostic tool]. In: B.A. Basińska, I. Garnik (Eds.), Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy [Information-based work environment management] (pp. 37-55). Gdańsk: Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej [Gdańsk University of Technology, Faculty of Management and Economics].
  • Grabowska-Pantoł, J. (2015). Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie w okresie zmian [The role of internal communication in an enterprise during a period of change]. Independent Economic Experts' Journal, No. 1, pp. 91-103.
  • Grębosz M., and Mikulska A. (2013). Narzędzia komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem [Internal communication tools in business management]. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej [Scientific Journals of the Lodz Technical University], Organizacja i Zarządzanie [Organisation and Management], Issue 55, pp. 43-52.
  • Gryfin, R.W. (2006). Podstawy zarządzania organizacjami [Fundamentals of organisation management]. Warsaw: PWN, pp. 560-592.
  • Hamilton, C. (2011). Communicating for Results. A Guide for Business and the Professions. Warsaw: PWN, pp. 34-57.
  • Jaska, E. (2018a). Determinanty skutecznej komunikacji instytucjonalnej [Determinants of effective institutional communication]. Niepodległość i pamięć [Independence and memory] 25/2, 62, pp. 183-202.
  • Jaska, E. (2018b). Wykorzystanie nowych mediów w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa [Use of new media in creating the image of an enterprise]. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej [Scientific Journal of the Częstochowa University of Technology], No. 31, pp. 80-90.
  • Jaworowicz M., and Jaworowicz P. (2017). Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji [Effective communication in a modern organisation]. Warsaw: Difin.
  • Johnston, K., Beatson, A., and Lings, I. (2015). The Influence of Internal Communication on Employee Engagement: A Pilot Study Emma Karanges. Public Relations Review, No. 41, pp. 129-131.
  • Juchnowicz, M. (Ed.) (2014). Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia - aplikacje [Human capital management. Processes - tools - applications]. Warsaw: PWE, p. 432.
  • Kaplan, A.M., and Heanlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, No. 53, pp. 59-68.
  • Komunikacja wewnętrzna a zarządzanie firmą [Internal communication and company management]. Brand New Portal Retrieved from http://www.brandnewportal.pl/komunikacja-wewnetrzna-a-zarzadzanie-firmą, 26.08.2019.
  • Korzyński, P., and Mazurek, G. (2016). Społecznościowa komunikacja wewnętrzna [Internal social communication]. Harvard Business Review, No. 3, pp. 22-24.
  • Kozula, S. (2016). Komunikacja wewnętrzna - niedoceniona składowa efektywności [Internal communication - an underestimated part of efficiency]. Retrieved from: https://publicrelations.pl/komunikacja-wewnetrzna-niedoceniana-skladowa-efektywnosci/.
  • Mazur-Wierzbicka, E. (2017). Komunikacja wewnętrzna - wybrane aspekty [Internal communication - selected aspects]. Studia i Prace WNEiZ US [Studies and works of the Faculty of Economics and Management of the University of Szczecin], pp. 69-77.
  • Potocki, A. (2016). Rola komunikacji w wykorzystaniu potencjału społecznego organizacji [The role of communication in using the social potential of an organisation]. Zarządzanie i Finanse [Management and Finance], No. R14, No. 2, Part 2, pp. 299-310.
  • Selwant-Rózycka, M. (2016). Rola komunikacji wewnętrznej w motywowaniu pracowników [The role of internal communication in motivating employees]. Zarządzanie i Finanse [Management and Finance], No. R14, No. 2, Part 1, pp. 59-70.
  • Sievert, H., and Scholz, Ch. (2017). Engaging Employees in (at Least Partly) Disengaged Companies, Results of an Interview Survey within about 500 German Corporations on the Growing Importance of Digital Engagement via Internal Social Media. Public Relations Review, No. 43(5), pp. 894-903.
  • Smoląg, K., and Ślusarczyk, B. (2018). Komunikacja wewnętrzna - innowacyjny aspekt współczesnego zarządzania organizacją [Internal communication - an innovative aspect of contemporary organisation management]. Studia i Prace WNEiZ US [Studies and works of the Faculty of Economics and Management of the University of Szczecin], No. 52, Vol. 2, Zarządzanie [Management], pp. 203-2014.
  • Sypniewska, B.A. (2015). Istota, błędy i bariery w komunikowaniu się w organizacji [The nature, errors and barriers to communication in an organisation]. Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku Nauki Ekonomiczne [Scientific Journals of the National Upper Education Vocation School], Economic studies, Vol. XXI.
  • Tajchman, M. (2018). Trendy w komunikacji wewnętrznej/2018 [Trends in internal communication/2018]. Retrieved from: https://czesciwspolne.pl/trendy-w-komunikacji-wewnetrznej-2018/, 08.08.209.
  • Vergese, A.K. (2012). Internal communications. Insight, practices, and models. New Delhi: Sage, pp. 15-23.
  • Walasek, R. (2016). Kulturowe uwarunkowania komunikacji z klientem [Cultural situation of communication with the customer]. Zarządzanie innowacyjne w gospodarce i biznesie [Innovative management in economy and business], No. 1(22), pp. 127-137.
  • Warner, M., and Witzel, M., (2005), Zarządzanie organizacja wirtualną [Virtual organisation management]. Cracow: Oficyna Ekonomiczna, p. 46.
  • Wawer, M. (2014). Komunikacja wewnętrzna w zarządzaniu różnorodnością - wyniki badań empirycznych [Internal communication in diversity management - results of empirical research]. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu [Scientific works of the Wrocław University of Economics], No. 350, pp. 383-391.
  • Wendland, M. (2012). Działanie komunikacyjne a przekazywanie informacji [Communication activities and information transfer]. In: E. Kulczycki, M. Wendland (Eds.), Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji [Communicology. Theory and practice of communication] (pp. 137-148). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM [Academic Publishing House of the Institute of Philosophy, Adam Mickiewicz University].
  • Werenowska, A. (2014). Zastosowanie narzędzi informatycznych w komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie [The use of IT tools in internal enterprise communication]. Zeszyty Naukowe SGGW [Scientific Journals of the Warsaw University of Life Sciences], Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej [Economics and Organisation of Food Management], No. 105, pp. 75-82.
  • Winkler, R. (2018). Communication Audit and Knowledge Management Audit as Kinds of Internal Audits in the Management of Intangible Assets of an Organization. Nauki o Zarządzaniu [Management sciences], Vol. 23, No. 2. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu [Economic University in Wrocław], pp. 41-47.
  • Wiśniewska, J. (2015). Strategia technologiczna w rozwoju współczesnych organizacji [Technology strategy in the development of contemporary organisations]. Studia i Prace WNEiZ US [Studies and works of the Faculty of Economics and Management of the University of Szczecin], 39(1), pp. 101-111.
  • Wojtaś-Jakubowska, A. (2017). Efektywność zaczyna się od komunikacji. Kompedium HR [Efficiency begins with internal communication. HR compendium]. Dodatek do Personel i zarządzanie [addition to Personnel and Management], 10, pp. 106-107.
  • Żur, A. (2013). Otwarta komunikacja wewnętrzna - imperatyw współczesnych organizacji [Open internal communication - imperative of modern organisations]. Organizacja i Kierowanie [Organisation and Leadership], 3(156), pp. 173-184.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171634150

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.