PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 16 | nr 6 | 56--63
Tytuł artykułu

Determinanty konkurencyjności sieci aliansów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalna konkurencja radykalnie zmieniła sposób konkurowania na rynku. Powszechną praktyką staje się konkurowanie ze sobą nie tylko pojedynczych firm, ale również klasycznych aliansów dwóch przedsiębiorstw. Coraz częściej również można zauważyć nową formę konkurowania, polegającą na tworzeniu sieci aliansów, zamiennie określanych jako grupy aliansów, konstelacje, alianse wielostronne, czy też strategia "ośmiornicy". (fragment tekstu)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
56--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Bamford, J.D., Gomes-Cassercs, B. i Robinson, M.S. (2003) Mastering alliance strategy: a comprchcnsivc guide to dcsign, managcmcnt and organization. San Francisco: John Wiley & Sons.
  • Chwistecka-Dudek, H. i Sroka, W. (2008) Alianse strategiczne: problemy teorii i dylematy praktyki. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo WSB.
  • Czteroletnia kuracja Airbusa (2007) Zarządzanie na świecie, nr 2, s. 27-30.
  • Dyer, J.H. (1996) Specialized supplier networks as a source of competitive advantage: evidence from the auto industry. Strategic Management Journal, No. 4, p. 271-291.
  • Doz, Y.L. i Hamel, G. (2006) Alianse strategiczne: sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę. Gliwice: Helion.
  • Echols, A. i Tsai, W. (2005) Niche and performance: the moderating role of network embeddedness. Strategic Management Journal, No. 3, p. 219-238.
  • Garrette, B. i Dussauge, P. (1996) Strategie aliansów na rynku. Warszawa: Poltext.
  • Gomes-Casseres, B. (1996) The alliance revolution: the new shape of business rivalry. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Gomes-Casseres, B. (2003) Competitive advantage in alliance constellations. Strategic Organization, No. 3, p. 327-335.
  • Hung, C.H. (2002) Mobilising networks to achieve strategic difference. Long Range Planning, Vol. 35, No. 6.
  • Hwang, P. i Burgers, W.P. (1997) The many faces of multi-firm alliances. Lessons for managers. California Management Review, No. 3, s. 101-117.
  • Lazzarini, S. (2007) The impact of membership in competing alliance constellations: evidence on the operational performance of global airlines. Strategic Management Journal, No. 2, p. 345-367.
  • Nohria, N. i Garcia-Pont, C. (1991) Global strategic linkages and industry structure. Strategic Management Journal, No. 12, p. 105-124.
  • Sroka, W. (2008a) Typologia sieci aliansów. Przegląd Organizacji, nr 6, s. 17-21.
  • Sroka, W. (2008b) Zarzadzanie wiedzą w sieciach aliansów. Marketing i Rynek, nr 4, s. 7-11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171634956

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.