PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 50 | 55--66
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty zachowań przedstawicieli pokolenia Y na rynku usług bankowych

Warianty tytułu
Some Aspects of Behavior of the Representatives of Generation Y on Banking Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Typowy przedstawiciel młodego pokolenia, żyjącego na przełomie XX i XXI wieku, to osoba mobilna - czująca się obywatelem świata, tolerancyjna, otwarta na nowości, ale szybko nudząca się. żyje intensywnie i nie potrafi wyobrazić sobie życia bez dostępu do Internetu i telefonu komórkowego, dba o swoje wykształcenie i jest świadoma jego znaczenia Reprezentanci pokolenia Y bardzo często korzystają z usług banków, głównie ze względu na wygodę w zarządzaniu swoimi środkami oraz oszczędność czasu. Dostrzegają także większe bezpieczeństwo pieniędzy zdeponowanych w banku. Na podejmowane przez nich decyzje często wpływ mają rodzice lub znajomi oraz informacje, które znajdą w wirtualnym świecie. Nie przekonują ich z kolei takie bodźce jak tradycyjne reklamy, czy ulotki banków. Wpływ na wybór banków przez młode pokolenie mają także takie czynniki jak: wysokość opłat, fachowość obsługi personelu, sieć bankomatów oraz renoma banków. (abstrakt oryginalny)
EN
A typical representative of the Generation Y, living at the turn of the century, is a mobile person - who feels himself as a citizen of the world, tolerant, open to new ideas, but quickly bored. He lives intensively and cannot imagine life without access to the Internet and mobile phone. It is a person taking care of his education and aware of its importance. Representatives of Gen Y's use banking services, mainly because of the convenience in managing their finance and time saving. They recognize the increased security of money deposited in the bank. Their decisions are often influenced by parents or friends and the information that they find in the virtual world. They are not convinced by such incentives as traditional advertising, and banks leaflets. Other factors that influence the bank selection by the Generation Y are fees, professional service staff, a network of cash machines and bank reputation. (original abstract)
Rocznik
Tom
50
Strony
55--66
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • [1] Deloitte, Catalysts for change. The Implications of Gen Y Consumers for Banks, Deloitte Center for Banking Solutions, 2008.
  • [2] Engel J.F., Blacwell R.D., Miniard P.W., Consumer behavior, The Dryden Press, Chicago,1993: s. 4.
  • [3] Kieżel E., Konsumpcja i gospodarstwo domowe w gospodarce rynkowej. Zeszyty Naukowe AE, Katowice, 1995, nr 136.
  • [4] Londqvist A. A Note on the Determinants of Household Saving Behavior, Journal of Economic Psychology, 1981, No I: s. 39.
  • [5] Smyczek S., Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2001.
  • [6] Smyczek S., Modele zachowań finansowych konsumentów, Marketing i rynek nr 10, 2009: s. 8.
  • [7] Pietkun P., Nasi rówieśnicy, Gazeta Bankowa nr 46(2008) z dnia 17.11.2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171635274

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.