PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1 (78) | 35--42
Tytuł artykułu

Trwały rozwój - wyzwanie dla szkół wyższych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W edukacji na rzecz trwałego rozwoju specjalne miejsce przyznaje się szkołom wyższym, ze względu na ich funkcję we współczesnym społeczeństwie. Są to bowiem jednostki ponoszące odpowiedzialność za kształcenie przyszłych liderów oraz decydentów społecznych i ekonomicznych. Jednocześnie odgrywają wiodącą rolę w prowadzeniu badań nad współczesnymi zmianami społeczno-gospodarczymi. Funkcjonują w konkretnym otoczeniu - lokalnym, regionalnym i krajowym, są powiązane z gospodarką, administracją publiczną, społecznością lokalną. Wszystkie te cechy sprawiają, że szkoły wyższe odgrywają istotną rolę w kształtowaniu ścieżki współczesnych społeczeństw. Stąd też ich zaangażowanie w kształcenie na rzecz trwałego rozwoju ma znaczenie strategiczne. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
35--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Schaltegger, S., Herzig, Ch., Kleiber, O., Mueller, J. (2002) Nachhaltigkeitsmanagement in Unternehmen, Budesministerium fuer Umwelt, Naturschutz und Reakrosicherheit, Bonn.
  • Strumińska, M. (2004a) Planeta pożyczona od naszych dzieci, Tygodnik Powszechny, nr 51, 15 grudnia.
  • Strumińska, M. (2004b) Etyka biocentryczna i antropocentryczna z perspektywy zrównoważonego rozwoju. Prakseologia, 144/2004, s. 169-174.
  • WCED, World Commission on Environment and Development (1987) : Our Common Future, Oxford University Press, Oxford.
  • Barber, M. (2005) Locusts, butterflies and grasshoppers - Why " Sustainability" is the only true competitive advantage Swinburne has.
  • Behrens, B. ; Mueller-Christ, G. (2005) Innovative Sustainability Monitoring and Reporting for Universities.
  • Hardi, P. (2005) Indicators on and off course: Teaching and working with sustainability indicators.
  • Hirono, R. (2005) Promoting Sustainable Development through education in the era of globalisation: A Japanese Perspective.
  • Newman, J. (2005) The onset of creating a model sustainable institution: A case study analysis of Yale University.
  • Zacher L.W.; Strumifiska, M. (2005) Teaching Sustainable Development in New Business Schools (The Case of Transitional Economy).
  • http ://sustainability.stanford.edu/
  • http ://www.provost.harvard.edu/policies.php,
  • http://www.copernicus-campus.org/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171635750

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.