PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | 14 | nr 4 | 475--484
Tytuł artykułu

Professional Expectations of the Students of Economics at Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Oczekiwania zawodowe studentów kierunku ekonomia państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Subject and purpose of work: The aim of this paper is to identify the professional expectations of the students of Economics at the Pope John Paull II State School of Higher Education in Biała Podlaska. The paper also presents the respondents' opinions on particularly desirable values of potential employers. Materials and methods: The research was carried out using the CAWI method in January 2021. It involved 108 students of Economics pursuing Bachelor's and Master's degrees. Results: The values that most respondents expect from their future employers cover attractive remuneration, the stability of employment, a promotion prospect and friendly workplace atmosphere. The least significant values include work in a big city, work in a convenient location and an opportunity to work in an international environment. The students of older years would find it easier to cope with work at a high pace and under the pressure of time. The need to perform imitative work and focus only on the narrow scope of work duties would not be a serious problem for the participants of the study. Conclusions: The students of Economics at the Pope John Paull II State School of Higher Education in Biała Podlaska will engage in their work and perform it to the best of their abilities if they are adequately remunerated and given a possibility of further professional development, and when working conditions and atmosphere are good and comfortable.(original abstract)
Przedmiot i cel pracy: Celem artykułu jest określenie oczekiwań zawodowych studentów kierunku Ekonomia PSW w Białej Podlaskiej. Artykuł prezentuje także, opinie respondentów na temat szczególnie pożądanych wartości u potencjalnych pracodawców. Materiały i metody: Badania zostały zrealizowane przy wykorzystaniu metody CAWI w styczniu 2021 roku. Wzięło w nich udział 108 studentów kierunku Ekonomia ze studiów pierwszego i drugiego stopnia. Wyniki: Większość respondentów oczekuje od swoich przyszłych pracodawców: atrakcyjnego wynagrodzenia, stabilności zatrudnienia, możliwości awansu oraz przyjaznej atmosfery w miejscu pracy. Najmniej znaczącymi wartościami okazały się: praca w dużym mieście, praca w dogodnej lokalizacji oraz możliwość pracy w międzynarodowym środowisku. Pracę w dużym tempie i pod presją czasu lepiej znieśliby studenci ze starszych roczników. Konieczność wykonywania pracy odtwórczej i skupiania się w pracy jedynie na wąskim zakresie obowiązków nie byłaby znaczącym problemem dla uczestników badań. Wnioski: Studenci kierunku Ekonomia PSW w Białej Podlaskiej zaangażują się w pracę, wykonają ją najlepiej jak potrafią, jeśli będą odpowiednio wynagradzani, zyskają możliwość dalszego rozwoju zawodowego, a atmosfera i warunki pracy będą dobre i komfortowe(abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
475--484
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
  • Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • Barford, I. N., Hester, P. T. (2011) Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition, March - April.
  • Gajda, J. (2017). Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec pracy zawodowej i pracodawcy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 49, 158-171.
  • Jędrzejczyk, W. (2013). Intuicja jako kompetencja menedżerska. TNOiK "Dom Organizatora", Toruń.
  • Marcinkowska, E. (2015). Rynek outsourcingu usług biznesowych w Polsce - stan i perspektywy rozwoju. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 244, 130-140.
  • Michna, M. (2016). Zasoby ludzkie jako kluczowy czynnik sukcesów w przedsiębiorstwach przyszłości. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, 23, vol. 1, 130-136.
  • Plewka, C. (2016). Pracownicy współczesnego rynku pracy o uwarunkowaniach własnego rozwoju zawodowego. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2, 39-50.
  • Rakowska, A. (2014). Różnorodność zasobów ludzkich - stan badań i wyzwania. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 349, 351-360.
  • Seemiller, C., Grace M. (2016). Generation Z Goes to College, John Wiley & Sons, San Francisco.
  • Sułkowski, Ł. (2001). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź.
  • Szwarc , K. (2012). Oczekiwania studentów UEP wobec przyszłego pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 25(3), 167-184. https://doi.org/10.5604/01.300....
  • Wołk, Z. (2009). Kultura pracy, etyka i kariera zawodowa. Wydawnictwo Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Radom.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171637473

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.