PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 12 | nr 23 | 237--248
Tytuł artykułu

Integrated Platform for Composite Knowledge Management Applications. Knowledge-Centric Approach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zintegrowana platforma dla łącznego wykorzystania narzędzi do zarządzania wiedzą. Podejście wiedzocentryczne
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zintegrowane narzędzia informatyczne nie zapewniają w praktyce kompleksowego rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem wiedzą w organizacji. Dokonana w artykule analiza wykorzystania poszczególnych kategorii aplikacji dostarcza szerszej perspektywy ukazującej rozbieżność między stanem obecnym a oczekiwanym. Portale korporacyjne, traktowane obecnie jako kompleksowe narzędzie do zarządzania wiedzą, skoncentrowane są raczej na aspekcie biznesowym niż na samej problematyce wiedzy w organizacji. Ze względu na niezaprzeczalną wszechobecność wiedzy trudno określić jej konkretne miejsce w strukturze systemowej. Ze względu na jej rozmyty charakter znacznie trudniej jest ją jednak identyfikować na bieżąco i formalizować. Sprawia to, że zarządzanie wiedzą sprowadzane jest wyłącznie do służebnej roli w organizacji, pomimo kluczowego znaczenia dla osiągania przewagi konkurencyjnej. Rozwój narzędzi służących zarządzaniu wiedzą jest nieunikniony. Istniejące rozwiązania, takie jak portale korporacyjne, wiki czy mashupy, pozwalają na implementację poszczególnych aplikacji służących zarządzaniu wiedzą, które w połączeniu stwarzają możliwość rozwiązywania problemów nie wycinkowo, lecz kompleksowo. W artykule przedstawiono koncepcji łącznego wykorzystania narzędzi rozwiązujących problemy związane z realizacją poszczególnych procesów zarządzania wiedzą. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
237--248
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cooley C.H., Human Nature and the Social Order, Charles Scribner's Sons, New York 1992.
  • Descartes R., Discours de la méthode, PWN, Warszawa 1970.
  • Goff T., Marx and Mead: Contributions to a Sociology of Knowledge, Routledge, London 1980.
  • Malhotra Y., Why Knowledge Management System Fail? Enablers and Constraints of Knowledge Management in Human Enterprises, [w:] M.E. Koenig, K.T. Srikantaiah (red.), Knowledge Management Lessons Learned. What Works and What Doesn't, American Society for Information Science and Technology Monograph Series: Information Today Inc., 2004.
  • Mead G.H., Mind, Self, and Society. From the Standpoint of a Social Behaviorist, [w:] C.W. Morris (red.), Works of George Herbert Mead, vol. 1, University of Chicago, Chicago 1967.
  • Nonaka I., Takeuchi H., The knowledge creating company, Oxford University Press, Oxford 1995.
  • Polanyi M., Personal Knowledge. Towards a Post Critical Philosophy, Routledge, London 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171640507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.