PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 33 | 56--68
Tytuł artykułu

Pierwsza oferta publiczna jako źródło pozyskiwania kapitału dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie rynku New Connect

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The First Public Offer as a Source of Raising Capital for the Development of Small and Medium-Sized Enterprises on the Example of the New Connect Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie pierwszej oferty publicznej jako źródło pozyskiwania kapitału dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw ale także ocena przesłanek i konsekwencji rynkowego pozyskiwania kapitału przez małe i średnie przedsiębiorstwa. W artykule zaprezentowano zewnętrzne źródła pozyskiwania kapitału dla firm rozpoczynających działalność jak i dla firm isttniejących na rynku na przykładzie pierwszej oferty publicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The company from the sector SMEs, like every other entity, has to take decisions about financing its activity. Many forms are available, which many advantages as well as disadvantages are entailed with. On decisions taken by businessmen depend economic results of entity, for that reason the author finds it the most justified the rolling out the first public offer, which makes an extremely important moment in developing of every stock - offering company like a source of raising of capital for developing of small and average companies but also assessment of circumstances and consequences of market - based raising of capital by small and average companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
56--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno- Ekonomiczna im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
Bibliografia
  • 1. Bień W, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, (Enterprise financial management) wyd. Difin, Warszawa 2011, s.152-161.
  • 2. Ittner C.D, Larcker D.F, Skąd się biorą niepowodzenia w wykorzystaniu niefinansowych mierników sukcesu (Where do the failures to use non-financial measures of success come from) "Harward Business Review Polska" nr 8/ 2004, s.67.
  • 3. Kordela D, New Connet- rynek giełdowy dla małych i średnich przedsiębiorstw. (New Connet - stock market for small and medium enterprises)Warszawa CeDeWu, 2008, s.27.
  • 4. Kuciński A, Rynek NewConnect jako źródło kapitału dla przedsiębiorstw, Ekonomiczne Problemy Usług nr (NewConnect as a source of capital for enterprises, Economic Problems of Services), 62/2011, s. 207-2016.
  • 5. Łukasik G, Błach J, Emisja akcji jako podstawa rynkowego pozyskiwania kapitału własnego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, (Issue of shares as the basis for market acquisition of equity in the SME sector) Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 5 (83), 2016, s. 55-64.
  • 6. Michorowski M, Publiczna oferta akcji jako forma pozyskania kapitału przez przedsiębiorstwo- pozytywne i negatywne aspekty pierwszej oferty publicznej, (Public offer of shares as a form of raising capital by an enterprise - positive and negative aspects of the initial public offer) Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie 901/2013, s.98.
  • 7. Mikołajek-Gocejna M., IPO jako źródło finansowania rozwoju spółki, Przygotowanie, realizacja i czynniki sukcesu pierwszej ofert publicznej emisji akcji, (IPO as a source of financing the company's development, Preparation, implementation and success factors of the first public offering of shares), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie 2008, s.83.
  • 8. Nawrot W, Emisja akcji w Polsce w nowej perspektywie europejskiej. Jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej, (Issue of shares in Poland in the new European perspective. The single securities market in the European Union), CeDeWu Warszawa 2006, s.171.
  • 9. Nowak M, Finansowanie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, (Financing the development of small and medium enterprises in Poland and in the European Union countries), Studia Lubuskie: prace Prawa i Administracji Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sulechowie 2005, s.53-67.
  • 10. Prus J, Funkcjonowanie małego i średniego przedsiębiorstwa, w: Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, (Functioning of small and medium enterprises, in: Finance of small and medium enterprises) red. W Pluta, PWE, Warszawa 2004, s.16-17.
  • 11. Ritter J.R, The costs of going public, Journal of Financial Economics, vol. 19, no. 2, 1987, s.656-658. Świderska G.K, W poszukiwaniu optymalnego raportu, (In search of the optimal report)"Kwartalnik Nauki o przedsiębiorstwie" nr 1/2007, s.16-23.
  • 12. Wawryszuk-Misztal A, Bezpośrednie koszty emisji akcji w pierwszej ofercie publicznej na GPW w Warszawie, (Direct costs of issuing shares in the initial public offering on the Warsaw Stock Exchange) Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Zarządzanie finansami firm- teoria i praktyka nr 412/2015, s.321-322.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171641049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.