Warianty tytułu
"I Will Hire His Majesty's Driver". A Story about the Search for an Employee, i.e. Narratology in Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Ogłoszenia o pracę są bardzo ważnym elementem rekrutacji. To między innymi od nich zależy, czy firma będzie jawić się jako atrakcyjne miejsce dla specjalistów. Nietypowe ogłoszenia o pracę, oparte na narratologii, czyli sztuce opowiadania historii, mają trzy cele: zainteresowanie, budowanie marki i znalezienie odpowiednich kandydatów. Artykuł jest próbą analizy kilku ogłoszeń o pracę w kontekście narratologii i odpowiedzi na pytanie o ich wartość. (abstrakt oryginalny)
Job advertisements are a very important element of the recruitment process. Among other things, it depends on them whether the company will appear as an attractive place for specialists. Atypical job advertisements, based on narratology, i.e. the art of telling stories, have three goals: interest, building a brand and finding suitable candidates. The article is an attempt to analyze several job advertisements in the context of narratology and to answer the question about their value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--82
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi
Bibliografia
- 1.Fazlagic J.,Charakterystyka pokolenia Y[Characteristics of the Y generation],"E-mentor" 3(25), Warszawa 2008.
- 2.Gadomska-Lila K., Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi [Generation Y a challenge for human resource management],"Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 1, Warszawa 2015.
- 3.Garcia A. C. (et.al.), Ethnographic Approachesto the Internet and Computer-Mediated Communication,"Journal of Contemporary Ethnography" 38 (1), Arkansas 2009, ss. 53-54.
- 4.Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów[Convergence culture. The clash of old and new media],Warszawa 2007.
- 5.Kuziak M., Rzepczyński S., Sztuka pisania po polsku. Poradnik praktyczny [The art of writing in Polish. Practical guide], Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa-Bielsko-Biała 2008.
- 6.Ostrowicki M., Wirtualne "realis": estetyka w epoce elektroniki [Virtual "realis": aesthetics in the era of electronic],Universitas, Kraków 2006.
- 7.Stefaniak I. M., Wirtualne światy a rynek pracy [Virtual worlds and the labor market],"Przegląd Nauk Stosowanych" 4, Opole 2012.
- 8.Tkaczyk P., Narratologia [Narratology],PWN, Warszawa, Gliwice 2017.
- 9.andriskos.pl (dostęp 26.07.2018)
- 10.https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/bezrobocie-w-polsce-i-ue-w-maju-2019-dane-eurostatu/2x0spt0 (dostęp 21.07.2019)
- 11.https://finanse.wp.pl/w-rekrutacji-wszystkie-chwyty-dozwolone-6114320531326593a(dostęp 21.07.2019
- 12.http://forsal.pl/artykuly/1113125,ambitni-wyksztalceni-i-upokorzeni-rynek-pracownika-w-polsce-to-mit.html (dostęp 21.07.2019)
- 13.https://hrstandard.pl/2014/08/13/millenials-instrukcja-obslugi/ (dostęp 21.07.2019)
- 14.https://www.kariera.pl/artykuly/jakie-ogloszenie-o-prace-takie-zgloszenie-kandydatow/ (dostęp 21.07.2019)
- 15.kariera.dlastudenta.pl (dostęp 26.07.2018)
- 16.http://media.goldenline.pl/pr/351185/jak-stworzyc-ogloszenie-o-prace-ktore-przykuje-uwage-pokolenia-y (dostęp 21.07.2019)
- 17.www.olx.pl (dostęp 26.07.2018)
- 18.paczaizm.pl (dostęp 26.07.2018)
- 19.https://www.praca.pl/centrum-prasowe/komunikaty-prasowe/5-sposobow-na-wyroznienie-oferty-pracy_cp-675.html (dostęp 21.07.2019)
- 20.http://www.rybnik.com.pl/ogloszenia,praca-dla-milosnika-psow-od-zaraz,ogl7-16-1-116687.html (dostęp 26.07.2018)
- 21.https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/bezrobotni-zarejestrowani-i-stopa-bezrobocia-stan-w-koncu-kwietnia-2019-r-,2,81.html (dostęp 21.07.2019)
- 22.https://wiadomosci.wp.pl/takiego-ogloszenia-o-prace-jeszcze-nie-bylo-zatrudnie-jasnie-wielmoznego-kierowce-6210794261022337a (dostęp 26.07.2018)
- 23.wroclaw.wyborcza.pl (dostęp 26.07.2018)
- 24.http://www.wykop.pl/ramka/4115365/zatrudnie-jasnie-wielmoznego-nietypowe-ogloszenie-o-prace/ (dostęp 26.07.2018)
- 25.youtube.pl (dostęp 26.07.2018)
- 26.https://zielonalinia.gov.pl/-/zasady-konstrukcji-ogloszenia-o-prace-poradnik-dla-pracodawcy-40958 (dostęp 21.07.2019)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171641093