Warianty tytułu
Consumer Assessment of Mobile Telephony Services in Poland - Consumer Perspective
Języki publikacji
Abstrakty
Cel: Przedstawienie oceny jakości usług świadczonych przez operatorów telefonii komórkowej w Polsce.
Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Badanie przeprowadzono na próbie N=169 za pomocą kwestionariusza ankiety. W realizacji celu badania wykorzystano metody: analizy piśmiennictwa, analizy i konstrukcji logicznej oraz statystyczne.
Wyniki/wnioski: Stwierdzono, że ogólny poziom zadowolenia konsumentów na rynku telefonii komórkowej wynosi 3,0. Wykazano, że istnieje korelacja między oceną poziomu zadowolenia respondentów a wiekiem, wykształceniem i miejscem zamieszkania. Ograniczenia: Struktura i kryteria modelu jakości usług.
Zastosowanie praktyczne: Badania poziomu jakości usług w sektorze telefonii komórkowej. Oryginalność/wartość poznawcza: Określenie determinant oceny poziomu jakości usług telefonii komórkowej. (abstrakt oryginalny)
Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Badanie przeprowadzono na próbie N=169 za pomocą kwestionariusza ankiety. W realizacji celu badania wykorzystano metody: analizy piśmiennictwa, analizy i konstrukcji logicznej oraz statystyczne.
Wyniki/wnioski: Stwierdzono, że ogólny poziom zadowolenia konsumentów na rynku telefonii komórkowej wynosi 3,0. Wykazano, że istnieje korelacja między oceną poziomu zadowolenia respondentów a wiekiem, wykształceniem i miejscem zamieszkania. Ograniczenia: Struktura i kryteria modelu jakości usług.
Zastosowanie praktyczne: Badania poziomu jakości usług w sektorze telefonii komórkowej. Oryginalność/wartość poznawcza: Określenie determinant oceny poziomu jakości usług telefonii komórkowej. (abstrakt oryginalny)
Purpose: Presenting an assessment of the quality of services provided by mobile operators in Poland.
Design/methodology/approach: The study was conducted on a sample of N=169 using a questionnaire. The following research methods were used: literature analysis, analysis and logical construction, and statistical.
Findings/conclusions: The overall level of satisfaction of mobile users with the services provided was 3.0. There is a correlation between the assessment of the level of satisfaction and the age, education and place of residence of the respondents.
Research limitations: Structure and criteria of the service quality models.
Practical implications: Research on the level of service quality in the mobile telephony sector.
Originality/value: Determinants of the assessment of the quality level of mobile telephony services. (original abstract)
Design/methodology/approach: The study was conducted on a sample of N=169 using a questionnaire. The following research methods were used: literature analysis, analysis and logical construction, and statistical.
Findings/conclusions: The overall level of satisfaction of mobile users with the services provided was 3.0. There is a correlation between the assessment of the level of satisfaction and the age, education and place of residence of the respondents.
Research limitations: Structure and criteria of the service quality models.
Practical implications: Research on the level of service quality in the mobile telephony sector.
Originality/value: Determinants of the assessment of the quality level of mobile telephony services. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- Kachniewska Magdalena. 2016. Modele jakości usług a specyfika produktu turystycznego, 305-306. Rzeszów: Poligraf.
- Kujawiński Jerzy. 2000. Jakość w zarządzaniu usługami - sposoby pomiaru. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
- Rogoziński Krzysztof. 2005. "Jakość usług w horyzoncie aksjologicznym". Problemy Jakości (1): 24-33.
- Stoma Monika, Modele i metody pomiaru jakości usług. 2018. Lublin: Q&R Polska.
- Szczepańska Katarzyna. 2010. Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- UKE. 2020. Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2019 roku, 17. https://www.uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie-rynku-tełekomunikacyjnego-w-2019-r-.345.html [dostęp: 18.11.2020].
- URTiE 2005. Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2004 roku, 28. https://slidex.tips/download/raport-o-stanie-rynku-telekomunikacyjnego-w-2004-roku [dostęp: 15.02.2020].
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Dz. U. 2004 nr 171, poz. 1800.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171641637