PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 56 | 196--206
Tytuł artykułu

Metodologiczne podejście do procedury oceny efektów kształcenia zawodowego informatyka

Warianty tytułu
A Methodological Approach in Evaluation of Educational Effects Achieved by Computer Science Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule ukazano procedury metodologiczne, służące do układania zadań certyfikacyjnych oraz do oceniania ich rozwiązań. Jako podstawowe zadanie certyfikacyjne przyjęto zadanie typu zamkniętego z pięcioma możliwymi odpowiedziami, z których jedna lub dwie odpowiedzi są poprawne. W artykule przedstawiono również propozycję szablonu służącego do zgłoszenia zadania do systemu certyfikacyjnego. (abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the methodological procedures required for preparation of certification tasks and required for evaluation of solved certification task are shown. As a primary certification task the closed task with five possible answers has been assumed. Among these five possible answers only one or two answers are correct. Also, in the paper the proposition of the template which is required for certification task submission into the certification system is presented. (original abstract)
Rocznik
Tom
56
Strony
196--206
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
autor
  • Politechnika Koszalińska
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • [1] Association for Computing Machinery (ACM), http://www.acm.org/
  • [2] Biedrycki A., Susłow W., Opracowanie treści programowych interdyscyplinarnych modułów kształcenia oraz wynikowych efektów kształcenia kierunku Informatyka, Sprawozdanie z realizacji zadania w ramach projektu POKL "Program Rozwojowy Politechniki Koszalińskiej w zakresie kształcenia na kierunkach technicznych", zad. 5, poz. 90, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2010.
  • [3] Cieciura M., Testowe sprawdzanie wiedzy - Poradnik dla egzaminujących i egzaminowanych, Vizja Press&IT, Warszawa 2008.
  • [4] Góralski A., Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa 1987.
  • [5] Larry A. Zadnikar, Testology: Secrets on How to Take Examinations, Publisher: I Can Learn, ISBN 1888794003 (1-888794-00-3), 1996.
  • [6] Niemiecko B., Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 1999.
  • [7] Susłow W., Słowik A., Królikowski T., Procedura oceny efektów kształcenia, osiąganych przez studentów specjalności informatycznych, Studia i materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, 2011 (w druku).
  • [8] Sylwetki absolwentów - WEiI, http://weii.tu.koszalin.pl/studiainfo/sylwetki.html.
  • [9] The IEEE Computer Society, http://www.computer.org/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171642729

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.