Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Różnicę pomiędzy tym, co posiadamy, a tym, co posiadać chcemy, intuicyjnie nazywamy niedoborem lub po prostu brakiem. W teorii zarządzania braki określane są mianem luk i są one podstawowym elementem konstrukcji strategii firmy, gdyż na ich podstawie definiuje się działania strategiczne. Analogicznie, określenie potencjału oraz luki wiedzy (knowledge gap) firmy stanowi bardzo ważny element zarządzania wiedzą. Procesy te są tym ważniejsze, im bardziej strategia firmy zależy od strategii wiedzy firmy. W końcowym efekcie liczy się zadowolenie klienta jako wynik skutecznych strategicznych działań; jednak od identyfikacji do skutecznych działań strategicznych - droga daleka. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Telekomunikacja Polska S.A., Lublin
Bibliografia
- Caldwell, F. (2000) Mapping Knowledge to the Process: Directions to success, Gartner Group (2000) RAS Services, TU-10-1355: 28 lutego.
- Dąbrowski, J. , Koładkiewicz, I. (2001) Inicjatywy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach działających w Polsce, Materiały konferencyjne, WSPiZ, Warszawa.
- Nonaka, I. , Takeuchi, H. (2000) Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, PFPK-Poltex, seria Euromanagement, Warszawa.
- Rossel, B. (2001) Knowledge Mapping: A Newly Required Skill, Gartner Group RAS Services, TU-12-6940: 26 stycznia.
- Rosser, B. (2000) Lessons Learned in Creating a Knowledge Map, Gartner Group RAS Services, CS-10-4545: 28 kwietnia.
- Tunick Morello, D. (2002) The Future of Competency Centers: An Outward Focus, Gartner Group RAS Services, TU-16-1890: 18 czerwca.
- Zack, M. H. (wiosna 1999) Developing a Knowledge Strategy. California Management Review, Vol. 41, No. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171644493

JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.