PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 235 Marketing technologiczny i marketing terytorialny = Technological and Territorial Marketing | 242--254
Tytuł artykułu

Transfer i komercjalizacja nowych technologii przez partnerstwo strategiczne

Warianty tytułu
Transfer and Commercialization of New Technologies by Using Strategie Partnership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem prezentowanego opracowania jest zwrócenie uwagi na rosnące znaczenie partnerstwa strategicznego w przypadku przedsięwzięć mających na celu transfer, komercjalizację i rozwój nowych technologii, w szczególności przedsięwzięć, które mają na celu podnoszenie konkurencyjności regionu i marketing zarówno regionu, jak i powstających w nim nowych technologii. (fragment tekstu)
EN
In this article the author concentrates on the problem of new technologies and innovation transfer and commercialization by using strategic partnership as a form of co-operation. The problem of strategic partnership isn't new but it starts to play an important role in the era of global economy development. Many companies already have a lot of co-operation experience. Building partner's relations on their way to sustain competitive advantage they also created some rules of best co-operation. Those best practices and rules should be known and used by companies and institutions that are going to create networks to make technology and innovation transfer and commercialization possible and successful. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • [1] Collaborative Business Experience, Position Paper, Capgemeni, Kwiecień 2004.
  • [2] www.us.capgemini.com
  • [3] Davis E. W., Spekman R. E., 2004, The Extended Enterprise. Gaining Competitive Adventage through Collaborative Supply Chains. FT Prentice Hall, New York.
  • [4] Day G., Shoemaker P. (red.), 2000, Warton on Managing Emerging Technologies. John Wiley & Sons, New York.
  • [5] Drucker P. F., 1992, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa.
  • [6] European Innovation Scoreboard 2006. Comparative Analysis of Innovation Performance. MERIT and Joint Research Center of European Commission, Luxembourg 2006.
  • [7] Gossain S., 2002, Cracking the Collaboration Code. "Journal of Business Strategy", 25.10.
  • [8] Gwarda-Gruszczyńska E., 2005, Zasady współdziałania partnerów w procesach tworzenia wartości dla klienta, [w]: Witkowski J., Strategie i logistyka organizacji sieciowych. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • [9] Hobday M., 1994, Export-led Technology Development in the Four Dragons: the Case of Electronics. "Development and Change", vol.25.
  • [10] https://bz.premier.gov.pl
  • [11] Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-213, Ministerstwo Gospodarki, Departament Rozwoju Gospodarki, Warszawa 19 sierpnia 2006.
  • [12] Kothandaraman R, Wilson D. T., 2001, The Future of Competition. Value-Creating Networks. "Industrial Marketing Management", 30.
  • [13] Nauwelaers C., Wintjes R., 2004, SME Policy and the Regional Dimension of Innovation: Towards a New Paradigm for Innovation Policy? University of Maastricht.
  • [14] Pańkowska M., 1995, Teoria kosztów transakcyjnych według Oliviera Williamsona. "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" z. 3.
  • [15] Prahalad C. K., Ramaswamy V., 2005, Przyszłość konkurencji. PWE, Warszawa.
  • [16] Schumpeter J. A., 1934, The Theory of Capitalism Development. Harward University Press, Cambridge-Massachussets.
  • [17] Schumpeter J. A., 1949, The Theory of Economic Development. Harvard University Press, Cambridge-Massachusetts.
  • [18] Solow R. M., 1957, Technical Change and the Aggregate Production Function. "Review of Economics and Statistics" vol. 39.
  • [19] Speakman R. E., Carreway R., 2006, Making the Transition to Collaborative Buyer-seller Relationships: an Emerging Famework. "Industrial Marketing Management" 35.
  • [20] Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, listopad 2006.
  • [21] Tsakanikas A., Caloghirou Y., 2004, RJV Formation by European Firms: Strategic Considerations, [w]: Caloghirou Y., Vonortas N. S., Ioannides S., European Collaboration in Research and Development. Business Strategy and Public Policy. Edgar Elgar, Cheltenham.
  • [22] Williamson O. E., 1975, Markets and Hierarchies. Free Press, New York.
  • [23] Williamson O. E., 1998, Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. PWN, Warszawa.
  • [24] Witkowski I, 2003, Zarządzanie łańcuchem dostaw. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171646164

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.