PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | nr 1 | 131--141
Tytuł artykułu

Organizational learning systems in the hybrid work model. Lessons learned from the action research based on fitoexport project.

Warianty tytułu
Systemy organizacyjnego uczenia się w trybie pracy hybrydowej. Wnioski z projektu fitoexport opartego na metodzie action research
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article exemplifies the implementation of strategic management and a learningbased approach in a public-sector institution. By using a systems approach, we show a case of an organization that is developing learning processes relying on hybrid work. The aim of the article is to present a part of the diagnose of the Inspection in terms of organizational learning and the analysis of solutions increasing the effectiveness of the Inspection and support in creating the strategy. For this purpose we use the action research method, which allows for the interaction with an organization during research. As a result, the foundations for organizational change were built at the stage of planning and implementing solutions. In the empirical part of the article, we describe a case study illustrating the first effects of new solutions. The conclusions of our work are not limited to public-sector institutions but can also be applied in private-sector organizations operating on the basis of decentralized structures.(original abstract)
Artykuł prezentuje przykład wprowadzenia zarządzania strategicznego i podejścia opartego na uczeniu się w instytucji sektora publicznego. Przy wykorzystaniu podejścia systemowego, pokazano przykład organizacji, która buduje procesy uczenia się, opierając się na możliwości pracy hybrydowej. Celem artykułu jest zaprezentowanie fragmentu diagnozy Inspekcji pod kątem organizacyjnego uczenia oraz analiza rozwiązań podnoszących efektywność działania Inspekcji, a także wsparcie przy tworzeniu strategii. W tym celu posługujemy się metodą action research (badania w działaniu), która umożliwia wejście w interakcję z organizacją już w trakcie badań. Dzięki temu na etapie planowania i wdrażania rozwiązań były zbudowane fundamenty pod zmianę organizacyjną. W części empirycznej artykułu opisujemy studium przypadku ilustrujące pierwsze efekty funkcjonowania nowych rozwiązań. Wnioski z przeprowadzonych prac nie ograniczają się jedynie do instytucji sektora publicznego, lecz mogą znaleźć zastosowanie również w organizacjach z sektora prywatnego funkcjonujących na zdecentralizowanych strukturach.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
131--141
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warsaw, Poland
  • University of Warsaw
Bibliografia
  • Bawden R. [2021], Towards action research systems, in: Action research for change and development, Routledge: 10-35.
  • Denzin N. [2012], Triangulation 2.0, Journal of Mixed Methods Research 6 (2): 80-88.
  • Dziurski P., Mierzejewska W., Sopińska A., Wachowiak P. [2021], Case studies on innovative firms, in: Critical Perspectives on Innovation Management, Routledge: 115-136.
  • Dziurski P., Wachowiak P. [2021], Dark sides of innovation, in: Critical Perspectives on Innovation Management, Routledge: 101-114.
  • Elias A. A., Davis D. [2018], Analysing public sector continuous improvement: A systems approach, International Journal of Public Sector Management.
  • Joldersma C., Winter V. [2002], Strategic management in hybrid organizations, Public Management Review 4 (1): 83-89.
  • Keeley L., Walters H., Pikkel R., Quinn B. [2013], Ten types of innovation. The discipline of building breakthroughs, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey.
  • Kessler E. H. (ed.) [2013], Encyclopedia of management theory, Sage Publications.
  • Kingston J. [2012], Choosing a knowledge dissemination approach, Knowledge and Process Management 19 (3): 160-170.
  • Obłój K. [2019], Footnotes to organizational competitiveness, Economics and Business Review 5 (19): 3, 35-49.
  • Sabir B. Y., Jabbar Othman B., Gardi B., Burhan Ismael N., Abdalla Hamza P., Sorguli S., Anwar G. [2021], Administrative decentralization: The transfer of competency from the Ministry of Education to General Directorates, International Journal of Rural Development, Environment and Health Research 5.
  • Stroińska E. [2020], New public management as a tool for changes in public administration, Journal of Intercultural Management 12 (4): 1-28.
  • Sveiby K. E. [2005], Dziesięć sposobów oddziaływania wiedzy na tworzenie wartości, E-mentor 2 (9).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171647202

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.