PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2022 | nr 2 | 55--64
Tytuł artykułu

Infographics in social media. Selected issu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Technological progress and changes in the lives of contemporary humans have led to a situation in which traditional forms of transferring information by means of text have become too slow, as it takes recipients more time to learn the content of such messages. Researchers emphasise that humans acquire graphic messages better than text. For this reason, presenting information in the form of infographics has become a popular method. The purpose of this article is to present the issue of infographics, including: definitions, types of infographics, and using infographics in different areas of life. An example of their wide use are social media. Based on this example, research was conducted using a searching technique, the purpose being to verify infographics in selected social media. The results of the research allow to acquire information about infographics in terms of popularity in a selected period, scope of topics in infographics and information about sectors and specialists who share infographics in social media most often.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
55--64
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pedagogical University of Krakow
Bibliografia
  • Bartos, K. (2010). Wizualizacja danych jako medium komunikacji gospodarczej w dobie społeczeństwa informacyjnego. "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", 58, 159-168.
  • Bartosz. (2017, November 9). Jak korzystać z hashtagów w mediach społecznościowych. https://www.studiolokomotywa.pl/korzystac-hashtagow-mediach-spolecznosciowych
  • Biecek, P. (n.d.). Odkrywać! Ujawniać! Objaśniać! Zbiór esejów o sztuce prezentowania danych. Retrieved September 20, 2021 from http://biecek.pl/eseje/index.html
  • Bojakowski, W. (2020). Wyjaśnienie czy eksploracja? Projektowanie infografik jako planowanie interakcji. W: M. Wszołek, M. Pielużek (Eds.), Manual - information design. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji (pp. 173-200). Wydawnictwo LIBRON.
  • Centrum Cyfrowe. (2013). Jak pracować z (info)grafikami w organizacji pozarządowej? https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/jak-pracowac-z-infografikami-w-organizacji-pozarzadowej/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171650666

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.