PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | R. XI, t. 22, nr 2 | 6--14
Tytuł artykułu

Tasks of Social Marketing in Managing the Challenges of Sustainability

Warianty tytułu
Zadania marketingu społecznego w zarządzaniu wyzwaniami zrównoważonego rozwoju
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The experience of our previous projects aimed at sustainable regional development clearly shows that no radical steps can be expected from above (decision-makers in a privileged position). This requires much stronger social pressure from below, which in turn cannot be achieved without extremely intensive and professional social marketing (fact-based awareness of trends, threats and actions). Solving the extremely complex challenges of sustainability is greatly hampered by the highly manipulated nature of society: the fact-based approach is overshadowed by a mass of misleading fake news. Although this thesis is valid for all our complex social challenges (Covid epidemic as well as migration), this time we outline a diagnosis of Hungarian society in the field of social marketing of sustainability and make suggestions for actions based on it. (original abstract)
Doświadczenia naszych dotychczasowych projektów ukierunkowanych na zrównoważony rozwój regionalny wyraźnie pokazują, że nie można oczekiwać radykalnych kroków od zarządzających (decydenci w uprzywilejowanej pozycji). Wymaga to znacznie silniejszej oddolnej presji społecznej, której z kolei nie da się osiągnąć bez niezwykle intensywnego i profesjonalnego marketingu społecznego (faktyczna świadomość trendów, zagrożeń i działań). Rozwiązywanie niezwykle złożonych wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem jest znacznie utrudnione przez wysoce zmanipulowany charakter społeczeństwa: podejście oparte na faktach jest przyćmione przez masę wprowadzających w błąd fałszywych wiadomości. Choć teza ta jest aktualna dla wszystkich naszych złożonych wyzwań społecznych (epidemia COVID oraz migracje), tym razem przedstawiamy diagnozę społeczeństwa węgierskiego w zakresie społecznego marketingu zrównoważonego rozwoju i proponujemy działania na jej podstawie. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
6--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE), KRC, Gyöngyös, Hungary
Bibliografia
  • Oxfam says wealth of richest 1% equal to other 99%, BBC, Published 18 January 2016; https://www.bbc.com/news/business-35339475; https://doi.org/10.1038/bbc.2016.18.01.
  • Dinya L., Dinya A., Hitelességi válságkezelés fiatalokkal - a "Thunbergszindrómá"-ról, "X. Magyar Fenntarthatósági Csúcs" Konferencia, Piac & Profit - Magyar Public Relations Szövetség, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, Budapest, 2019. november 19.; https://doi.org/10.1260/p&p.2019.24.11.
  • Dinya L., Dinya A., A fenntarthatósághoz vezető út társadalmi innovációkkal van kikövezve. In: "Az életminőség-fejlesztés interdiszciplináris dimenziói", Magyarságtudományi kutatások VI., szerk.: Garaczi Imre, Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány, 2020, ISSN 2062-1124, ISBN 978-615-5360-17-6; https://doi.org/10.2062/mtk.2020.6.9, p. 93-1015.
  • European citizens' knowledge and attitudes towards scence and technology, Eurobarometer, 2237/516, September 2021; https://doi.org/10.2237/eub.2021.516,%20https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2237.
  • Innovating for sustainable growth: a bioeconomy for Europe, Commission staff working document, European Commission (EC), 2012, Brussels, Belgium.
  • Culture Compass, https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/, Hofstede Insights 2020; https://doi.org/10.6012/cc.2020.29.11.
  • Sternfels B. et al., Our future lives and livelihoods: Sustainable and inclusive and growing, McKinsey Global Publishing, October 26, 2021, https://www.mckinsey.com/featured-insights/sustainable-inclusive-growth/our-future-lives-and-livelihoods-sustainable-and-inclusive-and-growing; https://doi.org/10.3118/mck.2021.26.10.
  • Stiglitz J., Price of inequality, WW Norton & Co, ISBN 0393345068, 2013, 560 p., DOI:10.1111/npqu.11358.
  • Klausmann-Dinya A., Managing challenges of increasing complexity in sustainability ("Ecocycles", Scientific journal of the European Ecocycles Society, 2020, Vol. 6, No. 2, ISSN 2416-2140, p. 49-53; https://doi.org/10.19040/ecocycles.v6i2.159).
  • Lewandowsky S., Climate Change Disinformation and How to Combat It, Annu. Rev. Public Health 2021, 42: 1-21; Access provided by 188.156.51.129 on 10/20/21, www.annualreviews.org; doi:10.1146/annurev.pu.15.010221.100001.
  • Mackenzie D., Coghlan A., Revealed - the capitalist network that runs the world, New Scientist: 19 October 2011; https://www.newscientist.com/article/mg21228354-500-revealed-the-capitalist-network-that-runs-the-world/; https://doi.org/10.6443/nsc.2011.19.10.
  • Standard & Poors Global, What-came-out-of-cop26?, S&P, November 29, 2021, https://www.spglobal.com/esg/insights/what-came-out-of-cop26, https://doi.org/10.4236/s&p.2021.148.
  • The new age of crony capitalism. Leaders section, "The Economist", Mar 13th 2014; https://www.economist.com/leaders/2014/03/13/the-new-age-of-crony-capitalism; https://doi:10.1080/13688804.2014.1888703.
  • What is the Overton window?, UK Edition, "The New Statesman" 2015, https://www.newstatesman.com/politics/2015/04/what-overton-window
  • Vitali S. Glattfelder J.B., Battiston S., The network of global corporate control, ETH Zurich, Switzerland, 2021; https://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1107/1107.5728v2.pdf, https://doi.org/10.4236/eth.2011.123, 36 pp.
  • Willard B., The 21st Century Sustainable Enterprise Force Field, Sustainability Advantage Whitby, Ontario, 2021, p. 1-26; https://sustainabilityadvantage.com/documents/21st%20Century%20Sustainable%20Enterprise%20Force%20Field.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171652598

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.