Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Okres transformacji ustrojowej w Polsce spowodować zmianę paradygmatu w zarządzaniu gminą. Władze lokalne - w tym wypadku Urząd Gminy - postrzegają społeczność lokalną przez pryzmat jej potrzeb. Podejmując jakiekolwiek działania, kierują się potrzebami tejże społeczności, które jednocześnie są wyznacznikami ich działań. Jeśli więc przyjmiemy, że społeczność lokalna i otoczenie w ogóle jest klientem - nabywcą, a Urząd Gminy dostawcą kierującym się potrzebami swoich nabywców, to można dostrzec swoiste podobieństwo takiej sytuacji do sytuacji przedsiębiorstwa kierującego się w grze rynkowej orientacją marketingową. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Barczak, B. Marketing w zarządzaniu gminą, "Samorząd Terytorialny" nr 11
- Gajdzik, B. Gmina jako podmiot gospodarczy i organizacja non profit, "Marketing i Rynek" 7/89.
- Goban -Klas, T. (1996) Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa.
- Kłosowski, W. (2000) Strategia rozwoju gminy jako strategia rozwoju lokalnego, BMB , Warszawa.
- Komorowski, J. (1993) Marketing miejski i jego znaczenie we współczesnym rozwoju miast", ZN AE w Poznaniu, Poznań.
- Rychtelska, A., Stopczyńska, K. (2000) Marketing terytorialny jako narzędzie kreowania wizerunku regionu, Marketing Przetom Wieków, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław
- Sempf, H. L. Warunki i wymagania regionalnej polityki gospodarczej w warunki sukcesu marketingu regionu. Próba syntezy makro - i mikroekonomicznej, "Funkcjonowanie Samorządu terytorialnego. Doświadczenia i Perspektywy"
- Zeman Miszewska, E, (2000) "Marketing terytorialny" w Marketing Przetom Wieków", t. II, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Materiały udostępnione przez gminę Targówek.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171655924