Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Komunikowanie społeczne to podstawowy proces przenikający niemal wszystkie działania objęte aktywnością zwaną procesem funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jego istota to koordynowanie działań między stronami, którymi mogą być: pracownicy, zarząd, menedżerowie, administracja, produkcja, logistyka czy odbiorcy i dostawcy. Każda relacja między osobami zaangażowanymi w działalność służbową opiera się na rozmaitych formach komunikacji - nie można wyobrazić sobie sytuacji, w której komunikowanie jest zawieszone, strony nie chcą żadnych przekazów czy relacji, ponieważ wiązałoby się to najczęściej z głębokim konfliktem. Formalne i nieformalne kanały porozumiewania się, kontakt bezpośredni i kontakt internetowy, wątki zadaniowe i emocjonalne, ulotne słowa mówione i trwale zaznaczone słowa pisane, kreowanie relacji i kreowanie wartości to przykłady uniwersalnych zagadnień związanych z komunikowaniem, zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w społeczeństwie.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
53--62
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
autor
- Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
- Aronson E., Wilson T., Akert R. (1994), Psychologia społeczna: serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań.
- Barker L. (1978), Communication, Prentice Hall Inc.
- Campbell D. (1967), Stereotypes and the Perception of Group Differences, "American Psychologist", Vol. 22(10), s. 817-829.
- Grice H. (1975), Logic of Conversation [w:] Syntax and Semantics, Vol. 3 Speech Acts, eds. P. Cole, J. Morgan, Academic Press, London, New York.
- Morris D. (1993), Magia Ciała, Fundacja Buchnera, Warszawa.
- Nęcki Z. (1996), Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Nęcki Z. (2011), Komunikacja międzyludzka, Antykwa, Kraków.
- Semler R. (1998), Na przekór stereotypom tajemnica najbardziej niezwykłego przedsiębiorstwa na świecie, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
- Senge P. (2000), Piąta dyscyplina - teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171656452