PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 6 (59) | 14--17
Tytuł artykułu

Wartości kulturowe a rozwój przedsiębiorczości

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Warunki dla rozwoju przedsiębiorczości są w Polsce coraz częściej dyskutowanym zagadnieniem w kontekście zmniejszania bezrobocia i aktywizacji ekonomicznej regionów. Jako czynniki sprzyjające zakładaniu własnych firm i osiąganiu sukcesów w ich prowadzeniu wymienia się cechy osobowości i kompetencje założycieli (tak jak np. wewnątrzsterowność czy motywacja osiągnięć), odmienności w sposobach ich myślenia i interpretowania rzeczywistości (np. "nierealistyczny optymizm oraz warunki otoczenia, w którym potencjalni przedsiębiorcy działają. Wśród tych ostatnich zaś szczególnie istotne są dominujące w danej kulturze wartości, które mogą, w mniejszym lub większym stopniu, zachęcać do podejmowania i sprzyjać prowadzeniu działalności gospodarczej na własny rachunek. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
14--17
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Boski, P. (1999). Humanizm w kulturze i mentalności Polaków. W: B. Wojciszke, M. Jarymowicz (red.) Psychologia rozumienia zjawisk społecznych. PWN, Warszawa. 79- 121
  • Daly, G.G. (1998). Entrepreneurship and business culture in Japan and in the U.S. W: Japan and the World Economy, vol. 40 (nr 1).
  • Doliński, D. (1995). Etyka produktywności. Czy duch kapitalizmu krąży nad Polską? W: Kolokwia Psychologiczne, tom 4, 9-23.
  • Hofstede, G. (1984). Culture's consequences. International differences in work-related values. Sage, London.
  • Kecharananta, N., Baker, H.G. (1999). Capturing Entrepreneurial Values. W: Journal of Applied Social Psychology, vol. 29, nr 4, 820-833.
  • Nasierowski, W., Mikuła, B. (1998). Culture Dimensions of Polish Managers: Hofstede's Indices. W: Organization Studies, vol. 19, nr 3.
  • Rauch, A., Frese M., Sonnentag, S. (2000). Cultural Differences in Planning/Success Relationships: A Comparison of Small Enterprises in Ireland, West Germany, and East Germany. W: Journal of Small Business Management, vol. 38, nr 4, 28- 41.
  • Reszke, l. (1998). Stereotypy prywatnych przedsiębiorców w Polsce. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
  • Roberts, K., Zhou, Ch. (2000). New Private Enterprises in Three Transitional Contexts: Central Europe, the Former Soviet Union and China. W: Post-Communist Economies, vol. 12, nr 2, 187-199.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171656776

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.