PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | nr 1 (72) | 58--76
Tytuł artykułu

Social Capital of an Innovative Research Organisation (Case Study)

Warianty tytułu
Kapitał społeczny w innowacyjnej organizacji badawczej (studium przypadku)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to analyse the importance of social capital as a key factor in transforming information resources into knowledge and the process of commercialization. The study is based on the case study method used to present the Institute of Electronic Materials Technology. The authors analyse the role of social capital in creating innovation in the organization's environment. Social capital plays a significant role in the context of the necessary information resources, its typology, where informal information turns out to be important in creating innovation. The credibility of information sources is determined primarily by the knowledge of the subject and the reliability and intentions shown by the information source. Innovative enterprises, but also research institutes (ITME type), make advanced use of all types of information sources regardless of the type of innovations they introduce. Scientific institutions with low levels of social capital, with sporadic and difficult interactions with external partners, cease to understand the needs of the market and may misdirect scientific development, therefore making poor decisions related to the management of other components of their capital resources.(original abstract)
Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia kapitału społecznego jako czynnika mającego kluczowe znaczenie w przekształcaniu własnych zasobów informacyjnych w wiedzę w procesie komercjalizacji. Artykuł opiera się na metodzie studium przypadku, za pomocą której przedstawiamy Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych. Analizujemy rolę kapitału społecznego w tworzeniu innowacji w otoczeniu organizacji. Sam kapitał społeczny - jego rola i znaczenie - jest szczególnie widoczny w kontekście charakteru poszukiwanych informacji, jego typologii, gdzie istotna w kreowaniu innowacji okazuje się informacja nieformalna. Wiarygodność źródeł informacji determinowana jest przede wszystkim znajomością tematu oraz rzetelnością i intencjami, jakie wykazuje źródło informacji. Innowacyjne przedsiębiorstwa, ale także instytuty badawcze (typu ITME) w zaawansowanym stopniu wykorzystują wszelkiego rodzaju źródła informacji, niezależnie od rodzaju wprowadzanych innowacji. Instytucje naukowe o niskim poziomie kapitału społecznego, o sporadycznych i trudnych kontaktach z partnerami zewnętrznymi przestają rozumieć potrzeby rynku i mogą źle kierować rozwojem nauki, podejmując przez to złe decyzje związane z zarządzaniem innymi składnikami swoich zasobów kapitałowych.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
58--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polish Academy of Sciences
  • University of Lodz, Poland
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Air Force Science and Technology Board, Effectiveness of Air Force, Science and Technology Program Changes, Air Force Science and Technology Board, National Academy of Sciences, Washington 2003.
  • Carchedi G., On the Production of Knowledge, [in:] Paul Zarembka (ed.), The Capitalist State and its Economy; Democracy in Socialism, Research in Political Economy, volume 22, Elsevier ltd., Amsterdam - Boston - Heidelberg 2005.
  • Castells M., The Information Age, Wiley-Blackwell, Chichester, 2010.
  • Chen H.-L., Ho M. H.-C., Hsu W.-T., Does board social capital influence chief executive officers' investment decisions in research and development?, R&D Management. Sep2013, Vol. 43, Issue 4, pp. 381-393.
  • Cirman A., Mandič S., Zorić J., Decisions to Renovate: Identifying Key Determinants in Central and Eastern European Post-socialist Countries, Urban Studies (Sage Publications, Ltd.). Dec2013, Vol. 50, Issue 16, pp. 3378-3393.
  • De Toni A. F., Biotto G., Battistella C., Organizational Design Drivers to Enable Emergent Creativity in Web-Based Communities, Learning Organization 2012, v19 n4, pp. 337-351.
  • Drozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D., Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, PARP, Warszawa 2010.
  • Fagerberg J., Innovation: A Guide to the Literature, University of Oslo, 2003.
  • Fischer G., Scharff E., Ye Y., Fostering Social Creativity by Increasing Social Capital, [in:] Marleen Huysman, Volker Wulf (ed.), Social Capital and Information Technology, MIT Press, Cambridge, Massachusetts 2004.
  • Francois P., Social Capital and Economic Development, Routledge, London 2002.
  • Freeman Ch., The Economics of Industrial Innovation, Frances Pinter, London 1982.
  • Hanifan L. J., The Rural School Community Center, Annals of the American Academy of Political and Social Science, 67, 1916.
  • Hui J., Yijia C., The Research on How Social Capital Facilitates Knowledge Sharing between Individuals, [in:] L. Jiang (Ed.), Proceedings of the 2011 International Conference on Informatics, Cybernetics, and Computer Engineering (ICCE2011), November 19-20, 2011, Melbourne, Australia.
  • Innis H. A., The Bias of Communication, University of Toronto Press, Toronto, 2008.
  • Juchniewicz M., Grzybowska B., Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw w Polsce, PARP, Warszawa 2010.
  • Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Landry R., Amara N., Lamari M., Does social capital determine innovation? To what extent?, Technological Forecasting and Social Change, Vol. 69, Issue 7, pp. 681-701.
  • Leydesdorff L., The triple helix: an evolutionary model of innovations, Research Policy 29 (2000).
  • Martinet B., Marti Y. M., Wywiad gospodarczy. Pozyskiwanie i ochrona informacji, PWE, Warszawa 1999.
  • Matyjas Z., Strategie zarządzania instytutami badawczymi na przykładzie Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2018, no. 538, pp. 225-233.
  • Rejikumar G., Aswathy Asokan A., Raja Sreedharan V. (2020), Impact of data-driven decision-making in Lean Six Sigma: an empirical analysis, Total Quality Management & Business Excellence, 31:3-4, 279-296.
  • Sitarska M., Charakterystyka systemów informowania kierownictwa, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka ekonomiczna", Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Skyrius R., Bujauskas V., A Study on Complex information needs and business activities, Informing Science: the International Journal of an Emerging Transdiscipline, Vol. 13, 2010.
  • Suseno Y., Standing C., Kiani-Mavi R., Jackson P., National innovation performance: the role of human capital and social capital, The European Journal of Social Sciences. Sep2020, Vol. 33, Issue 3, pp. 296-310.
  • Tidd J., Bessant J., Pavit K., Managing Innovation. Integrating technological, Market and Organizational Change, John Willey & Sons, Chichester, 1998.
  • Wang Z., McNally R., Lenihan H., The role of social capital and culture on social decision-making constraints: A multilevel investigation, European Management Journal. Apr2019, Vol. 37, Issue 2, pp. 222-232.
  • Yi D., Huang Y., Fan G.-Z., Social Capital and Housing Affordability: Evidence from China, Emerging Markets Finance & Trade. 2016, Vol. 52, Issue 8, pp. 1728-1743.
  • Żołnierski A., Informacja w dobrym towarzystwie - internalizacja informacji a kapitał społeczny, Instytut Kopernika, Warszawa 2018.
  • Żołnierski A., Znaczenie nieformalnych źródeł informacji w procesach innowacyjnych, [in:] T. Baczko (ed.), Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2012 roku, INE PAN, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171656820

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.