PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 27 Kompetencje społeczne i instrumenty marketingowe jako komponenty budowania zrównoważonego rozwoju organizacji | 63--82
Tytuł artykułu

Analiza i ocena marketingu mix napojów niskoalkoholowych według kryterium zrównoważonego rozwoju

Warianty tytułu
Marketing Mix Analysis and Evaluation of Low-Alcohol Beverages According to The Criterion of Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł dotyczy tematyki marketingu mix napojów niskoalkoholowych według kryterium zrównoważonego rozwoju. Głównym celem artykułu jest zbadanie i określenie form oraz sposobów realizacji przedsięwzięć z zakresu marketingu mix. Jako metodę badawczą zastosowano badanie z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety na terenie województwa śląskiego. Po dokonaniu analizy wyników można stwierdzić, iż badane przedsiębiorstwa dość sceptycznie odnoszą się do perspektywy rozwoju zrównoważonego marketingu mix napojów niskoalkoholowych. Zarówno w odniesieniu do cen produktów spożywczych, dystrybucji produktów, a także promocji mix napojów niskoalkoholowych.(abstrakt oryginalny)
EN
This article deals with subject of marketing the mix of low-alcohol beverages according to the criterion of sustainable development. The main objective of the article is to examine and define the forms and methods of implementing projects in the field of marketing a mix. The research method used was a survey with the use of a questionnaire in the Silesian Voivodeship. After analyzing the results, it can be concluded that the surveyed companies are quite skeptical about the perspective of sustainable marketing of the mix of low-alcohol beverages. Both in terms of the prices of food products, product distribution and the promotion of a mix of lowalcohol beverages.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • ARMSTRONG G., KOTLER P.: Marketing: wprowadzenie. Warszawa: Wolters Kluwer 2012.
  • BIAŁECKI K.: Instrumenty marketingu. Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Bratna 2006.
  • GARBARSKI L., RUTKOWSKI I., WRZOSEK W.: Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy., Warszawa: PWE 2000, s. 362.
  • GÓRSKA-WARSEWICZ H., ŚWIĄTKOWSKA M., KRAJEWSKI K.: Marketing żywności. Warszawa: Wolters Kluwer 2013
  • Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, B. Szymoniuk (red.). Warszawa: PWE 2006.
  • KOTLER P., ARMSTRONG G., SOUNDERS J., WONG V.: Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE 2002.
  • KOTLER P.: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanować rynki. Karków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
  • ALTKORN J., KRAMER T.: Leksykon marketingu, Warszawa: PWE 1998.
  • MICHALSKI E.: Marketing - podręcznik. Warszawa: WN PWN 2004.
  • PABIAN A.: Działalność promocyjna w koncepcji sustainability. "Marketing i Rynek" 2013, nr 8.
  • PABIAN A.: Promocja. Nowoczesne środki i formy. Warszawa: Difin,2008.
  • PABIAN A.: Zrównoważone ceny jako element marketingu mix. "Marketing i Rynek" 2015, nr 4.
  • PRZYDATEK E., PRZYDATEK J.: Promocja. Warszawa: WSiP, wyd. 11999.
  • TROJANOWSKI T.: Zrównoważona dystrybucja artykułów spożywczych. "Logistyka" 2014, nr 3.
  • WIKTOR J.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: WN PWN 2006.
  • ŻURAWIK B., ŻURAWIK W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 1996.
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r., poz. 519 z późń. zm.).
  • Szczyt ONZ: Cele Zrównoważonego Rozwoju, https://www.un.org.pl/ (dostęp: 27.05.2021 r.)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171658572

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.