Czasopismo
2020
|
nr 27 Kompetencje społeczne i instrumenty marketingowe jako komponenty budowania zrównoważonego rozwoju organizacji
|
99--108
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Level of Students' Emotional Intelligence In The Second Term Of Remote Studying. Results of The Survey Among Students of Management Studies
Języki publikacji
Abstrakty
Od lat 90. XX w. podjęto badania nad "inteligencją emocjonalną". Początkowo był to przedmiot refleksji psychologii, z czasem również problem uznano za istotny konstrukt w kontekście rynku pracy oraz odnoszenia sukcesów zawodowych. Uznano, że nośnikami sukcesu mogą być również istotne kompetencje "miękkie" zależne od umiejętności zarządzania emocjami. W okresie zdalnego nauczania studenci odcięci zostali od tradycyjnych czynników kształtujących ich umiejętności emocjonalne. Postanowiono sprawdzić poziom inteligencji emocjonalnej u studentów zarządzania po pierwszym semestrze zdalnego nauczania w okresie lockdown'u w czasie pandemii COVID-19. Sondażem objęto 80% grupy studenckiej na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. Korzystano z bezpłatnego, internetowego testu globalnej inteligencji emocjonalnej IDRlabs mierzącego samoocenę zdolności jednostki do rozpoznania emocji. Badanie pozwoliło na określenie poziomu EI studentów w październiku 2020 roku. W większości kategorii poziom samooceny studentów przekroczył 50% skali testu samooceny IDRlabs.(abstrakt oryginalny)
Since the 1990s, research has been done on "emotional intelligence". Initially, it was studied by psychologists, but over time emotional intelligence was also recognized as an important element in achieving professional success. Studies have shown that "soft" competences and the ability to manage emotions may play a significant role in becoming successful professionally. During the distance learning period students were isolated from the traditional elements which shape emotional skills. The following study was designed to verify the level of emotional intelligence among management students after the first term of distance learning implemented during the lockdown, which was enforced by the COVID-19 pandemic. The survey covered 80% of one group of management students from the Faculty of Economics and Management at the Opole University of Technology. The free online IDRlabs Global Emotional Intelligence Test (IDR-GEIT) was used to measure the individual self-esteem and the ability to recognize emotions of the respondents. The study was conducted in October, 2020. It showed that in most categories the level of students' self-esteem exceeded 50% on the IDRlabs test scale.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
99--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Opolska
Bibliografia
- BASSEM M.: Emotional intelligence, a tool for customer satisfaction, "J. for Global Business Advancement", 2016.
- BAUMGARTNER M.: Emotional Intelligence of Nursing Students and Its Role in Interactions with Geriatric Patients, "Peer-reviewed journal for health professions", 2013, VI/2, pp. 12-16.
- BIENIOK H.: Inteligencja emocjonalna menedżera, [w:] Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji. W kierunku respektowania interesów pracobiorców, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice, 2011, pp.261-270.
- CARVALHO C.: Effects of emotional intelligence on entrepreneurial intention and self-efficacy, "Journal of Work and Organizational Psychology", 2014, 30, pp. 97-104.
- JOSEPH-CIARROCHI, https://www.researchgate.net/profile/Joseph- Ciarrochi [dostęp 31.07.2021].
- CARUSO D.R., MAYER J.D., SALOVEY P.: Emotional intelligence and emotional leadership. [w:] R.E. Riggio, S.E. Murphy, F.J. Pirozzolo (Eds.), Multiple intelligences and leadership Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2002, pp. 55-74.
- HEN M., SHARABI-NOV A.: Teaching the teachers: emotional intelligence training for teachers, "Teaching Education", 2014, http://dx.doi.org/10.108/10476210.2014.908838
- HERBST H.H., MAREE J.G, SIBANDA E.: Emotional inteligence and Leadership abilities, SAJHE, 2006, 20(5), pp. 592-612.
- KHATOON N.: The impact of emotional intelligence on the growth of entrepreneurship, "The impact of Emotional Intelligence on the Growth of Entrepreneurship", 2013, 3(3), pp. 1-8.
- KACZMARSKA A., BARGIEŁ M.: Inteligencja emocjonalna liderów zyskuje na znaczeniu, "Harvard Business ReviewPolska. Siła nowych idei", 2009, 1, pp. 110-111.
- KOPP K.: Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka. The role of emotional intelligence in human life, "Studia Psychologica UKSW", 2005, 6.
- KNOPP K.A.: Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela, [w:] Stefan M. Kwiatkowski (red.), Kompetencje przyszłości, Wydawnictwo FRSE, Warszawa: 2018.
- KRAWCZYK-ANTONIUK O.: Organisational Climate Vs. Emotional Intelligence of Employees/ Managers, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja Zarządzanie" nr kol. 1980, Zarządzanie z. 105, 2017.
- MACKINNON L., BACON L., CORTELLESSA G., CESTA A.: Using Emotional Intelligence in Training Crisis Managers: The Pandora Approach, International Journal of Distance Education Technologies, 2013, 11(2), pp. 66-95.
- MAHYUDDIN R.: Emotional Intelligence and Academic Achievement among Students at the Higher Secondary Level, "International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences", 2013, 2(4), pp. 178-187.
- MARTOWSKA K.: Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych (ang. Psychological Determinants of Social Competencies). https://- www.researchgate.net/publication/266392648 [dostęp 1.07.2021].
- MAYER J.D.: https://mypages.unh.edu/jdmayer/people/john-d-mayer [dostęp 29.07.2021].
- PETRIDES K.: https://www.ucl.ac.uk/pals/people/kv-petrides [dostęp 31.07.2021]
- Salovey P.: http://www.eiconsortium.org/members/salovey.htm [dostęp 29.07.2021].
- SALOVEY P., MAYER J.D.: Emotional intelligence, "Imagination, Cognition, and Personality" 1990, 9, pp. 185-211.
- SFETCU N.:, Emotions and Emotional Intelligence in Organizations, SetThings (31.12.2019), MultiMedia Publishing, www.academia.edu/- 42017246/Emotions_and_Emotional_Intelligence_in_Organizations [dostęp: 5.08.2021].
- SFETCU N.:, Intelligence émotionnelle, SetThings (31.12.2019), www.academia. edu/46091882/Intelligence_%25C3%25A9motionnelle [dostęp: 5.08.2021]
- STAŃCZYK J., GAJDZISZEWSKA-DUDEK P.: O znaczeniu inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie" nr kol. 1943, 2015, z. 85.
- Test globalnej inteligencji emocjonalnej (EQ), https://www.idrlabs.com/- pl/globalnej-inteligencji-emocjonalnej/test.php [dostęp 31.07.2021]
- TUCKER M.L.: (2000), Training Tomorrow's Leaders: Enhancing the Emotional Intelligence of Business Graduates, "Journal of Education for Business", http://dx.doi.org/10.1080/08832320009599036
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171658578