PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | XIV | 81--90
Tytuł artykułu

Problemowe nauczanie wiedzy o społeczeństwie a kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Problem Teaching of Civic Education and Creation of Civil Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi analizę roli wykorzystania metod nauczania problematyki obywatelskiej. Wykazano w nim związek między efektami uczenia się, które niosą ze sobą te metody, oraz kompetencje i zdolności, które zgodnie z rozważaniami teoretycznymi powinny charakteryzować każdego członka społeczeństwa obywatelskiego, co uważane jest za ideał życia zbiorowego. Artykuł zawiera również opis technik i metod nauczania tytułowego zagadnienia wraz z wytycznymi do ich efektywnego stosowania.(abstrakt oryginalny)
EN
This article is devoted to the analysis of the role of the use of methods of teaching civics problem. In the early parts of the study showed a relationship between learning outcomes that bring these methods and competencies and abilities, which in accordance with theoretical considerations should be characterized by any member of the civil society, is considered to be the ideal of collective life. The next part of the article is a description of the techniques and methods of teaching problem with guidelines for their effective use.(original abstract)
Rocznik
Tom
XIV
Strony
81--90
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Bernacka D., Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa 2001.
  • 2. Borowiec P., Główne przeszkody w realizacji idei społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Czas społeczeństwa obywatelskiego, red. B. Krauz-Mozer, P. Borowiec, Kraków 2006.
  • 3. Dewey J., Jak myślimy?, Warszawa 1988.
  • 4. Kubiczek B., Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się?, Opole 2007.
  • 5. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.
  • 6. Pietrzyk-Reeves D., Współczesny kształt idei społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Czas społeczeństwa obywatelskiego, red. B. Krauz-Mozer, P. Borowiec, Kraków 2006.
  • 7. Szkudlarek T., Śliwerski B., Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków 2010.
  • 8. Ladyca H., Ranga metod problemowych w szkole współczesnej, http://www.ceo.org.pl/ sites/default/files/GPE/davBinary/ranga_metod_problemowych_w_szkole_spolczesnej.pdf (dostęp: 31.03.2015).
  • 9. Medel I., Macełko M., Miejsce i rola społeczeństwa obywatelskiego w regionalnych (eko)systemach innowacji, http://delibra.bg.polsl.pl/Content/27345/BCPS31065-Miejsce-i-rola-spole0000.pdf (dostęp: 23.09.2017).
  • 10. Podstawa programowa przedmiotu wiedza o społeczeństwie, http://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/4d.pdf (dostęp: 30.03.2015).
  • 11. Strategia wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego na lata 2009-2013, Warszawa 2008, https://www.mpips.gov.pl/userfiles/File/pozytek/SWRSO%20 2009-2015.pdf (dostęp: 23.09.2017).
  • 12. Zybała A., Społeczeństwo i polityka, http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KES/struktura/kppb/ katedra/sklad/Documents/obywatelskie%20i%20public%20policy-2015.pdf (dostęp: 23.09.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171660364

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.