Warianty tytułu
Developing Children's Self-esteem - Presentation of Selected Therapeutic Methods
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wyselekcjonowanych narzędzi terapeutycznych służących do kształtowania poczucia własnej wartości. Wykorzystaną metodą badawczą jest przegląd literatury. Szukając odpowiedzi na postawiony problem badawczy - czy istnieją narzędzia terapeutyczne, dzięki którym można ukształtować poczucie własnej wartości u dzieci, sformułowana została hipoteza, która zakłada, że dzięki odpowiednio dobranym i zaplanowanym działaniom terapeutycznym można ukształtować poczucie własnej wartości. (fragment tekstu)
In the upbringing of the child a very important role among others fulfills building his self esteem, the results of which affect on achieving educational success and psychological well-being. This work is a collection of best practices for forming self-esteem in children by identifying their resources, which teachers can successfully applied.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
219--231
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk
Bibliografia
- 1. Crocker J., Park L. E., The costly pursuit of self-esteem, "Psychological Bulletin" 2004, No. 3.
- 2. Eyre L., R., Teaching your children values, Fireside, New York 1993.
- 3. Faber E., Mazlish A., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2013.
- 4. Harter S., The construction of Self: a development al perspective, Guilford Press, New York 1999.
- 5. Janiszewska-Nieścioruk Z., Samoocena dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. V, red. T. Pilch, Żak, Warszawa 2006.
- 6. Jędrzejewska A. Samoocena dziecka - źródła i komunikaty weryfikujące, "Zbliżenia Cywilizacyjne" 2016, nr 1.
- 7. Kaduson H., Schaefer Ch., Zabawa w psychoterapii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- 8. Kanter R. M., Wiara w siebie, Wydawnictw MT Biznes, Łódź 2006.
- 9. Kielańska M., Poczucie własnej wartości u dzieci, "Edukacja i Dialog" 2000, nr 123.
- 10. Matczak A., Różnice indywidualne w rozwoju psychicznym, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, t. 3, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- 11. Milner J., O'Byrne P., Poradnictwo krótkoterminowe: narracje i rozwiązania, Zysk i S-ka, Poznań 2007.
- 12. Ogińska-Bulik N., Kobylarczyk M., Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków - wychowanków domów dziecka, "Psychologia Społeczna" 2017, nr 2(41).
- 13. Paul J., Cooper Epanchin B., Emotional disturbance in children, Ch. E. Merrill Publishing Company, Ohio 1982.
- 14. Petty G., Nowoczesne nauczanie - praktyczne wskazówki dla nauczycieli, wychowawców i szkoleniowców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013.
- 15. Rimm S., Mądre wychowanie, Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 1999.
- 16. Schaffer H. R., Psychologia dziecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- 17. Trzebińska E., Psychologia pozytywna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- 18. Zbonikowski A. Społeczne oddziaływania defaworyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży, [w:] Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171660552