Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Dokonano analizy dylematu, czy edukacja jest funkcją społeczeństwa, czy społeczeństwo funkcją edukacji, z perspektywy polskiego i amerykańskiego programowania edukacji.
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
autor
- Biuro Rozwoju Regionalnego Rządowego Centrum Studiów Strategicznych w Gdyni
Bibliografia
- W. Toczyski: Prorodzinna polityka społeczna gminy - proces społecznego tworzenia polityki prorodzinnej, (w:) Rodzina sercem demokracji lokalnej, Biuro Studiów i Ekspertyz Kancelarii Sejmu, Warszawa 2000.
- M. Mendel: Edukacja społeczna. Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy w perspektywie amerykańskiej, Toruń 2001.
- E. Putkiewicz, M. Zahorskiej, raport w: "Pedagogika Społeczna" 2001, nr 1, s. 41.
- J.S. Coleman (1988): Social capital in the creation of human capital, "Journal of Sociology" nr 94.
- D. Putnam (1996): Bowling Alone: malejący społeczny kapitał Ameryki, "Nowa Res Publica" nr 6 (93), s. 17.
- K. Przyszczypkowski (1999): Edukacja dla demokracji. Strategie zmian a kompetencje obywatelskie, Edytor, Toruń-Poznań, ss. 28-36 i in.
- A. De Tocqueville (1976): O demokracji w Ameryce, przeł. Marcin Król, PIW, Warszawa.
- J.L. Epstein, M. G. Sanders (2000): Connecting Home, School, and Community. New Directions for Social Research, (w:) Handbook of the Sociology of Education; M.T. Hallinan (red.): Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, ss. 287-288.
- J.L. Epstein, (w:) M. Mendel (2001): Edukacja społeczna. Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy w perspektywie amerykańskiej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
- M. Mendel (1998): Rodzice i szkoła. Jak uczestniczyć w edukacji dzieci? Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
- M. Mendel (2000): Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 35.
- Z. Melosik (1995): Pragmatyzm i edukacja w Stanach Zjednoczonych: między poglądami Deweya a współczesną rzeczywistością, (w:) Odmiany myślenia o edukacji, pod red. J. Rutkowiak, "Impuls", Kraków.
- A. Macbeth, B. Ravn (1994): Expectations about parents in education: European perspectives. University of Glasgow, Glasgow.
- T. Szkudlarek (1999): Kolegium Miejskie w Gdyni. Koncepcja programowa. Nie publikowany dokument Urzędu Miejskiego w Gdyni.
- M. Ziółkowski (1990): Orientacje r społeczne jako element mentalności, (w:) Orientacje społeczne jako element mentalności, pod red. J. Reykowskiego, K. Skarżyńskiej, M. Ziółkowskiego, Wydawnictwo NAKOM, Poznań.
- R. Meighan (1997): The Next Learning System: and why home - schoolers are trailblazers. Educational Heretics Press, Nottingham, ss. 27-29.
- A. Toffler (1996): Budowa nowej cywilizacji, Wydawnictwo Zysk i Spółka, Poznań.
- S.E. Taranto, S.O. Johnson (1984): Educational Voluntcerism. A New Look. Charles C Thomas Publisher, Springfield, Illinois, USA, s. 79.
- K. Korab (1999): Reforma programowa, "Wychowawca" nr 3 (75).
- M. Greenfeld(1999): An "Eggeiting" Beginning, (w:) Promising Partnership Practices. 1999.An Annual Collection from Members of the National Network of Partnership Schools, pod red. K.C. Salinas, Johns Hopkins University, Baltimore, ss. 67-68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171661824