PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 11-12 | 38--44
Tytuł artykułu

Sponsorowanie sportu przez firmy ubezpieczeniowe

Warianty tytułu
Sports sponsored by in surance companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatniej dekadzie nie tylko w państwach zachodnich, ale również w Polsce dynamicznie rozwija się sponsoring. Trudno przecenić jego społeczne i gospodarcze znaczenie. Z jednej strony stanowi - obok reklamy - ważny instrument finansowania działalności mediów oraz określonych programów ważnych ze społecznego punktu widzenia. Z drugiej zaś służy popularyzacji sponsora i jego produktów (marki) wśród potencjalnych i faktycznych klientów, zwłaszcza kształtowaniu pozytywnych skojarzeń podmiotu sponsorowanego z podmiotem zaangażowanym w tego rodzaju strategię marketingową. Mająca swoje korzenie w klasycznym mecenacie, osadzona dzisiaj w komercji, umowa sponsoringu jest kontraktem wzajemnie zobowiązującym, rodzącym po obydwu stronach prawa i obowiązki, korzyści i odpowiedzialność.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
38--44
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • L. Stecki, Sponsoring, Toruń 1995, s. 519 i nast.
  • Sponsorowanie kultury przez firmy ubezpieczeniowe, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2003, nr 1-2.
  • Sznajder A., Sponsoring czyli jak promować firmę wspierając innych, Warszawa 1997, s. 83 i nast.
  • G. Knopp, Sponsoring jako element strategii promocyjnej przedsiębiorstwa, "Studia Ekonomiczne AE w Katowicach" 1998, z. 2, s. 109.
  • J. Garczarczyk, Determinanty jakości usług finansowych w ocenie menedżerów i klientów (w:) Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, red. naukowa J. Garczarczyk, Poznań 2000, s. 175-190.
  • Kropiwnicki A., Robert I Złotonogi, "Wprost" z 7 września 2003 r., s. 61.
  • J. Polakowska-Kujawa, M. Kujawa, Sponsoring - aspekty prawne i gospodarcze, Warszawa 1994, s. 40 i nast.
  • T. Redwan, Sponsoring - nowy klucz do sukcesu, "Businessman Magazine" 1993, nr 9, s. 64 i nast.
  • E. Trapie, Prawne ramy sponsoringu w środkach masowego komunikowania, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego', seria "Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej' 1993, z. 62, s. 73.
  • Dobosz A., Sponsoring współczesnym marketingiem, "Marketing w Praktyce' 1999, nr 6, s. 40
  • Niewierny sponsor, "Businessman Magazine" z 11 stycznia 2001 r., s. 3.
  • J. Jacyszyn, A. Wasyliszczak, Umowa sponsoringu, .Prawo Spółek" 1998, nr 9, s. 29.
  • M. Drabik, Dotrzeć do konsumenta, .Marketing i Rynek' 1998, nr 7, s. 23.
  • Dz. U. z 2001 nr 101, poz. 1114 z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171661878

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.