PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2022 | nr 12 | 19--27
Tytuł artykułu

Mierniki subiektywne w ocenie pozycji konkurencyjnej marki klubu sportowego

Warianty tytułu
Subjective Measures in Assessing the Competitive Position of a Sports Club Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja miar wykorzystywanych w ocenie pozycji konkurencyjnej marki organizacji oraz wskazanie czynników kształtujących te miary. W procesie eksploracji badanego zagadnienia posiłkowano się przykładem klubów piłkarskich. W opracowaniu skupiono się na grupie miar subiektywnych. W artykule autorzy podjęli próbę systematyzacji wiedzy z obszaru siły marki, wynikającej z jej pozycji konkurencyjnej oraz czynników tę pozycję determinujących. Wnioskowanie zostało poparte analizą literatury przedmiotu z obszaru tworzenia marek i zarządzania nimi. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this study is to identify the measures used in assessing the competitive position of an organization's brand and to indicate the factors shaping these measures. In the process of exploring the researched issue, the example of football clubs was used. The study focuses on the group of subjective measures. In the article the authors attempted to systematize knowledge in the area of brand strength resulting from its competitive position and the factors determining this position. The conclusion was supported by the analysis of the literature on the subject of brand creation and management. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
19--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
autor
  • GALEC - Groupement d'Achats E.LECLERC
Bibliografia
  • Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity. Capitalizing on the value of a brand name. The Free Press.
  • Aceves, L., Murillo, D., & Urena, G. (2018). Digital engagement and social identity of sports fans: The case of Premier League teams on Facebook. Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 13(1).
  • Aksoy, R., & Tokmak G. (2016). Factors affecting brand loyalty in football: An application on "The Big Four" foorball clubs in Turkish Super League. International Review of Economics and Management, 4(3).
  • Anagnostopoulos, Ch., Willem, A., Zeimers, G., & Zintz, T. (2018). Corporate social responsibility (CSR) in football: Exploring modes of CSR implementation. W: Ch. Anagnostopoulos, S. Chadwick, D. Parnell, & P. Widdop (Red.), Routledge Handbook of Football Business and Management. 1st Edition. Routledge.
  • Bardhi, F., Bengtsson, A., & Venkatraman, M. (2010). How global brands travel with consumers: An examination of the relationship between brand consistency and meaning across national boundaries. International Marketing Review, 27(5).
  • Biscaia, R., Gordon, B., Nakazawa, M., & Yoshida, M. (2014). Conceptualization and measurement of fan engagement: Empirical evidence from a professional sport context. Journal of Sport Management, 28(4).
  • Brzeźniak, M. (2017). Budowanie świadomości marki w klubie sportowym. Wydawnictwo Naukowe Katedra.
  • Chmykhov, A., Naidenova, I., & Parshakov, P. (2016). Does football sponsorship improve company performance? European Sport Management Quarterly, 16(2).
  • De Chernatony, L. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Deloitte Football Money League. (2020). https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/sports-business-group/articles/deloitte-football-money-league.html
  • Dziekoński, M., Kozielski, R., & Pogorzelski, J. (2017). Komunikacja marketingowa. W: R. Kozielski (Red.), Wskaźniki marketingowe. Wyd. V rozszerzone. Wydawnictwo Nieoczywiste.
  • Górska-Warsewicz, H., Dębski, M., & Grobelna, A. (2017). Marka jako źródło kształtowania konkurencyjności w branży turystycznej. Difin.
  • Grębosz, M., Siuda, D., & Szymański, G. (2016). Social media marketing. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
  • Grzebyk, M., & Kryński, Z. (2011). Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, (20).
  • Grzybek, O. (2015). Komu potrzebna jest wycena marki? Studia Ekonomiczne, (245).
  • Holt, D. B. (2003). Brands and Branding. Cultural Strategy Group, https://testconso.typepad.com/files/brands-and-branding-csg2.pdf (dostęp: 10.02.2019).
  • https://sortitoutsi.net/search/database (dostęp: 13.02.2020).
  • https://www.footballbenchmark.com/methodology/social_media (dostęp: 14.02.2020).
  • https://www.transfermarkt.pl/ (dostęp: 13.02.2020).
  • https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171662134

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.