PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | nr 10 | 18--24
Tytuł artykułu

Rola projektów w procesie wdrażania strategii spółek giełdowych branży FMCG

Warianty tytułu
The Role of Projects in the Process of Implementing the Strategy of Listed Companies in the FMCG Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article reviews the prospectuses of companies listed on the WSE in order to verify the importance of projects in the implementation of the strategy of companies in the fast-moving goods industry (FCMG). The strategies of the studied enterprises can be divided according to the product and the market. Research results show that strategies and the way they are implemented very often have the characteristics of projects. The final conclusion is that the process of formulating the strategy of FMCG companies follows the classic paradigm of strategic management. On this basis, it can be assumed that the best model for implementing the strategy by projects in this industry would be a model that would extend the classic strategy model (e.g. Andrews model). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Ansoff H.I. (1957), Strategies for Diversification, "Harvard Business Review", September-October, pp. 113-124.
  • [2] Andrews K.R. (1971), The Concept of Corporate Strategy, Irwin, Homewood, IL.
  • [3] Bukłaha E. (red.), (2022), Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • [4] Chadam J. (2017), Zarządzanie portfelem projektów - współczesne wyzwania dla menedżerów. Studium przypadku, "Przegląd Organizacji", Nr 6, s. 12-19.
  • [5] Chandler A.D. (1962), Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise, MIT Press.
  • [6] Jasiński M. (2015), Metoda identyfikacji podejść do strategii, "Nauki o Zarządzaniu", Nr 1(22), s. 9-21.
  • [7] Juchniewicz M., Trocki M. (2022), Projekty w organizacji, [w:] E. Bukłaha (red.), Wdrażanie strategii przez projekty, SGH Oficyna Wydawnicza, Warszawa, s. 149-170.
  • [8] Kaleta A. (2013), Realizacja strategii, PWE, Warszawa.
  • [9] Miller P. (2016), Analiza wpływu innowacyjnego narzędzia na wspomaganie działalności firm z branży FMCG na rynku polskim, "Ekonomiczne Problemy Usług", Nr 122, s. 349-358.
  • [10] Poślad M. (2007), Poradnik inwestora, Jak czytać prospekt emisyjny, Komisja Nadzoru Finansowego, Warszawa.
  • [11] Rudek M., Rogalska J., Olkusznik G. (2020), Breakthrough Innovation Poland 2020 Edition, Nielsen, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171662144

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.